Gå til innhold

Headset m/mic til spill


Anbefalte innlegg

Jaja, har hvert fall kommet til at jeg kan spandere såpass på hodetelefoner at det er enten sennheiser pc150 eller beyerdynamic dt234. Regner med at beyer er bedre da =)

Jeg har dessverre ikke hørt Sennheiser PC150, og de er nok bra greier, men jeg har lest litt rundt omkring, og utifra det har nok DT234 et ganske greit overtak.

 

Men....det er selvfølgelig smak og behag...

 

Det er vel ikke så lett å få prøvd disse to opp mot hverandre i en eller annen butikk? Hvis du finner Beyer DT231 noe sted, så er denne identisk med DT234 bortsett fra mikrofonen.

 

Jeg sammenliknet Sennheiser HD497 direkte mot DT231, og sistnevnte var bedre med ganske god margin.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, hører jo ganske mye på musikk på PCen og, så jeg går nok for Beyerdynamicene. Driter i hvordan de ser ut :p

 

Edit: Når man ser på frequency responsen på de to så har Sennheiseren litt lengre frekvensområde. Jeg er ingen ekspert men dette har vel noe å si?

Endret av NilsJohan
Lenke til kommentar
Ok, hører jo ganske mye på musikk på PCen og, så jeg går nok for Beyerdynamicene. Driter i hvordan de ser ut :p

 

Edit: Når man ser på frequency responsen på de to så har Sennheiseren litt lengre frekvensområde. Jeg er ingen ekspert men dette har vel noe å si?

Hvilke frekvensdiagrammer ser du på da?

Lenke til kommentar

Ååhhja, sånn sett. Bare produsentenes oppgitte frekvensrespons. Jeg trodde du hadde funnet frekvensresponsKURVENE deres, det blir noe annet. :p

 

Sånn som Headroom har:

 

Beyer DT231

 

Sennheiser HD457

 

Du skal ikke se deg blind på tekniske spesifikasjoner, de blir bare en liten pekepinn. Selv om det ser ut som Sennheiseren har mer dypbass, er det ikke sikkert det høres sånn ut. Det kommer an på hvor kurven har humper.

 

Og...hvis et billig element prøver å gjengi skikkelig dypbass, er det dømt til å få problemer. Det samme gjelder diskanten. Det blir ofte ubehagelige forvrengninger.

Som en kar sa, DT231 prøver ikke gjøre noe den ikke klarer. Det synes jeg stemmer veldig bra.

Lenke til kommentar
Det jeg har hørt om KOSS r70b er at mikrofonen er meget dårlig. Det er viktig for meg at mikrofonen er bra og at hodetelefonene er bra - jeg må vel betale for den Beyerdynamicen. Er det noen som har dette headsettet som kan uttale seg om det er komfortabelt å ha på? Fant ingen tester av det på google.

NilsJohan, jeg må desverre motsi påstanden din om at MIC'en på dette headset'et er dårlig, jeg har nemlig akkurat denne modellen selv. jeg kan trygt si at blandt alle mine venners headset (dvs. rundt 10-15 konkurrerende modeller) er koss sin MIC den ubeseirede vinneren i denne klassen, etter mine ører å dømme. Klar og presis lyd, lite forstyrrelser/forvrengninger i gjengivelsen. Så til ditt andre punkt; konfort. R 70b er uten tvil det mest behagelige settet jeg har prøvd. Koppene er primitive, men effektive. Lang tids bruk gir ikke hodesmerter etter noen form for ubehag, de utklasserer mine sony mdrv700dj på dette punktet, som er direkte vonde å ha på etter et par timer. Anbefales på det sterkeste! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...