Gå til innhold

Headset m/mic til spill


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg et headset til å spille med. Det bør ha bra mic og bra lyd. Så langt har jeg sett på dette:

 

http://www.hpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7411

 

men synes det var litt dyrt for et headest. Headsettet må gå utenpå ørene, altså at det er lukket eller har ørekopp. Sennheiser PC150 har såvidt jeg vet ikke det og er derfor utelukket. Jeg er ikke villig til å betale mer enn 1000 kroner for headsettet. Jeg har nå et Logitech Premium USB Headset som har fungert en stund, men jeg ble fortalt at det ikke har veldig bra lydgjengivelse på mikrofonen. I tillegg ble nettopp hodetelefonene halvveis ødelagt og lyden gjengis enda dårligere enn før.

 

Takk for hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil ha mic PÅ headsettet. Ellers så de fine ut, de jeg vurderer sterkest er det jeg linket til, sennheiser PC150 og Plantronics 90 Audio. Problemet med de som er billigere er at jeg ikke vet hvor komfortable de er å ha på. Det er viktig for meg da jeg ofte bruker lange perioder ved PCen med headset på.

Lenke til kommentar

Eg hadde aldrig problem med mit trust headset. Dei er god å ha på, dog lit tunge, og dei følest mykje betre bygd en t.d. sennheiser 150 (som eg har skifta til no)

 

vis du har muligheten, så anbefaler eg å ta ein tur i ein butikk for å prøve dei forskjellige kanditatane. (så mangen som mulig iallefall)

Endret av Mr.Elendig
Lenke til kommentar
trust 410 bass er eit heilt greit headset til rundtom 400kr,

Virker utmerket i spill, og fult brukbart til musikk. Og viss du ikkje har kallenavnet "dumbo", så dekker dei øyrane fint.

jeg og MANGE av mine kamerater har hatt det headset, for 3 av 5 av de har det stryket ned.. plutselig begynner det å skurre, og seinere hører du bare på den ene øra osv... jeg har utrolig dårlig erfaring med de :thumbdown:

Lenke til kommentar

Hei,

 

Veldig bra lyd? Der er jo ingen skikkelig bass - se på frekvensgangen: 50 - 17.000 Hz!

Dybeste tone på en bass-guitar er 32Hz.

 

Mvh

Kimmer

Jeg fikk bare anbefalt den av en venn! kanskje det var en annen en!

 

denne da:

 

Koss Headset R 70b Stereophone, Sort 18-20 000 Hz, Kabel 2,4m, 280g

http://komplett.no/k/ki.asp?sku=300390&cks=PRL

Lenke til kommentar

Det jeg har hørt om KOSS r70b er at mikrofonen er meget dårlig. Det er viktig for meg at mikrofonen er bra og at hodetelefonene er bra - jeg må vel betale for den Beyerdynamicen. Er det noen som har dette headsettet som kan uttale seg om det er komfortabelt å ha på? Fant ingen tester av det på google.

Lenke til kommentar

Jeg tror egentlig du fant det riktige med én gang. :D

 

Beyerdynamic DT234 er først og fremst en knallbra hodetelefon, bedre enn det meste under 1.000,-. I tillegg er det en mikrofon som tar knekken på det aller meste fra Koss, Trust, Plantronics etc.

 

Joda, det koster litt penger, men jeg mener det er verdt hver krone i forhold til konkurrentene. Det er helt knall til spilling, film og spesielt musikk. Det er ofte i musikkgjengivelsen de andre faller igjennom, de mangler rett og slett detaljene og fylden for å kunne nyte musikken.

 

Putene er ikke store nok til å ligge rundt ørene, men veluren er så myk og fin at det gjør ikke så mye. Bøylen presser heller ikke putene så hardt mot hodet, det er ganske viktig, men merkes ikke før man har brukt dem en stund.

 

Det største problemet med DT234 er vel utseendet. Det er ikke bling-bling nok. Så det kommer litt an på hvor man har prioriteringene sine... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...