Gå til innhold

Bulka BIOS'n

Anbefalte innlegg

AbitKG7Raid med Athlon1800XP,

512 DDR-Ram, Chieftech Dragon Medi 340W,

Plexwriter CDRW, NecDVD,

Maxtor 60GB ATA/133 7200,

Creative SoundBl. Audigy

Creative 3Dblaster GeForce3 Ti200 64 MB DDR, WinME

Disse tingene virket fint, og BIOS var greit tilgjengellig.

Under test av noen spill fikk jeg ”heng” noen ganger.

Jeg sjekket da i BIOS for å se om noe var stilt for høyt eller feil. Da fikk jeg også heng, og kom ikke inn i BIOS pga, sort skjerm med en liten blå stripe tversover nede på skjermen. Jeg ”nullet” med JUMPEREN på hovedkortet og kom deretter greit inn i BIOS. Samme greia skjedde igjen, men nå får jeg ikke ”nullet”, så jeg kommer ikke inn i BIOS pga skjermen blir sort med blå stripe. Trykker jeg F1, går jeg videre og windows starter som vanlig, men her leser jeg at CPU’n står til 1156 MHz , jeg har 1533 (1800XP). Kan noen si meg hvordan komme i BIOS igjen ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eksit Data kan man kjøpe CCDR-ROM chip, eller sende inn brikker slike chiper . Har du programmer på diskett kan de flashe BIOSen din(for penger)

Jeg forslår at du kjøper en 8MB CCDR-rom, får de til å flashe inn siste BIOS versjonen(lastes ned på http://www.abit.com.tw).

Bytt rett og slett ut den gamle romen. Du vil få helt ny BIOS med siste oppdatering.

Husk å still inn riktige innstillinger før du kobler til HDD og slikt.

Du kan nå prøve å flashe BIOS før du gjør noe annet.

Hvem vet, kanskje du har Boot-virus, så jeg ville formatert i samma slengen :smile:

http://www.eksitdata.com

Lenke til kommentar

Har snakka med Komplett, som mente jeg hadde vert uheldig med hovedkortet. Skulle sende det inn. Håper de har rett. Har forresten oppdatert Bios, kan se det i oppstart, men samme feilen er der. Flashing av bios går veldig greit det...

Henta fila, åpnet den i egen mappe eller på disk. Kjørte flashBios i dos. La inn ny bios med samme navn som hovedkortet.

Lenke til kommentar

Takk til Dere, men det var nok noen andre som kunne hjelpe. Feilen ligger på H-kortet, med at den klusser det til sammen med en Enermax kabinett-vifte. Da jeg koblet vekk denne, kunne jeg komme til i BIOS og sette de nye kriteriene. Deretter la jeg inn ny BIOS uten at dette hadde den store effekten. Dette er forresten ikke noe problem å få til. Last ned filen fra produsenten til disk a:, kjør filen slik at den pakker seg ut på a: og start maskina i DOS. Deretter kjører du *****.exe fila som ligger på a:. DONE !!!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...