Gå til innhold

Msi vs Asus vs Epox nforce 250gb

Innos

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, skal prøve å svare så godt jeg kan.. Har hatt alle tre kort.

1 MSI. Kortet virket meget stabilt og fint, men lot seg ikke overklokke uten å sette minnehastigheten ned til 166mhz. Hadde også store problemer med Sata disken min på dette kortet, samt at det ikke fungerte overhodet med USB mus og tastatur... Returnert til komplett.

2. Epox.. Hatr hatt både 8KDA3J og 8KDA3+ versjonen og har vært fornøyd med begge.. Min erfaring er at Epox klokker lengre enn de to andre merkene, men så...dør de.. Ja du leste riktig.. De dør.. iallefall delvis.. Med begge mine kort har det samme skjedd.. Man rebooter, så vikrker ikke usb lengre, så greier ikke windows å laste ++++++ utrolig irriterende..

3 Asus (K8n-e) Har dette korete nå, og er strålende fornøyd. Kortet vil ikke lengre enn til FSB 224 stabilt, men jeg regner med at det kommer en bios fix til dette snart (minnespenning) Kortet gir god ytelse har masser av features og er dønn stabilt.

Det er viktig å merke seg at alle disse kortene er toppkort (hos Epox 8kda3+) og at alle disse har alle mulige features.. Det det kommer ned til er ting som overklokkingsegenskaper og stabilitet samt bundle.. Bundlen er bra hos alle tre, muligens best hos Epox.. MSI har også bra bundle mens Asus sin er så som så..

Sabilitetsmessig vinner asus med MSI på 2 og Epox på 3.

Overklokkingsmessig vinner Epox med god margin, med asus på 2 og MSI på tredje.. Viktig å merke seg at det muligens har kommet en ny bios som fikser det meste av problemene som jeg opplvde med mitt MSI K8N neo platinum... Sjekk på forumet her så finner du nok svar på om problemene er fikset...

Jeg hadde nok kansje valgt asus hvis jeg var deg... men det er min pers. mening..

Lykke til med valget..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...