Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

3 år langt internett leser problem... hjelp!

Anbefalte innlegg

Jeg har i nesten 3 år nå slitt med ett sinnsykt irreterendes problem! Etter at jeg har vært connecta til internett en stund (varierer fra 10min til 2 dager...) så slutter alle browserne mine å funke! Hvis jeg er heldig så klarer browsern å laste ei side etter at jeg har trykt på F5 hundre ganger, men alltid helt uten bilder. Alle sidene kan pinges uten problemer gjennom command propten. Dette skjer uansett om jeg deler internett gjennom pappa sin pc eller er direkte tilkobla. På pappa sin pc skjer aldrig dette... Har reinstallert windows sikkert 50 ganger, og prøvd både WinXP home edition, pro og corp. Alle p2p programmer slutter også å funke utenom DC og BitTorrent, og messenger virker bare noen ganger. Har prøvd 2 hovedkort, 3 nettverkskort og 5 kabler uten at det har blitt no bedre. Noen ganger så får jeg no dns error greier. Er så drit LEI av dette tullet så hvis noen har peil på hva som kan være feil så hadde det vært fint!

Nå kjører jeg winxp pro med sp1.

Alt funker fint igjen etter en restart, men det utrolig irreterende å måtte restarte hele tiden!!

Endret av Newman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En liten oppryddning på maskinen, får jeg foreslå spy bot s&d og adaware? Eller en grundig formatering med påfølgende instalering av os og nyeste driver patcher osv?.

Så var det det med å lese postene før man svarer da. Han sier jo han har reinstallert windows 50 ganger og prøvd både WinXP home edition, pro og corp.. bedre opprydding enn det skal du leite lenge etter. ;)

Lenke til kommentar
En liten oppryddning på maskinen, får jeg foreslå spy bot s&d og adaware? Eller en grundig formatering med påfølgende instalering av os og nyeste driver patcher osv?.

Så var det det med å lese postene før man svarer da. Han sier jo han har reinstallert windows 50 ganger og prøvd både WinXP home edition, pro og corp.. bedre opprydding enn det skal du leite lenge etter. ;)

:blush: sant det :).

Men som sagt det står ikke noe om at han har prøvd spybot osv? Det kan være at maskinen er propfull av spy ware.

Lenke til kommentar

er det kun internet relatert utstyr som lagger, eller gjelder det hele maskinen? funker spill e.l. like bra? hva med minnet ditt (hvor mye/hvor lite ledig når driten skjærer seg?)

edit: regner jo self. med at du har antivirus/brannmurer og slikt?

Endret av spn2000
Lenke til kommentar

Tror du må ta en titt på programmer du kjører, som din far ikke kjører. Spesielt P2P-programmene. Ikke alle som er like velkodede, og mange har faktisk beta-status. Prøv alternative klienter.

Kjører du mange P2P-progammer samtidig, så bør du kanskje se deg etter et nettverkskort litt oppe i prisklassene, som Intel eller 3Com. Det er ikke sikkert at de billigste kortene henger med under den tunge trafikken disse programmene genererer. Husk at når du kjører P2P, så er maskinen din egentlig en server.

Lenke til kommentar

Jeg opplevde at cpu gikk til 100% uten grunn og dette førte til at alt hang, dette skjedde faktisk ofte mens jeg surfet.

Etter mye lesing på nettet fant jeg ut at indekseringstjenesten kødda det til.

Skrudde den av og ingen problemer mer.

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat formatert hd`n og det eneste p2p prgrammet jeg har inne er DC++ og BitTorrent så jeg regner med at det ikke er så mye rot inne på pcen. Har anti virus og SpyWatch og alt det der. Alle spillene mine funker og maskinen går ikke tregere når dette skjer. Søster mi har lagt inn så å si alle p2p programmen på pcen til pappa og den funker helt fint. (kjørte AdAware og fant over 350 spyware programmer....)

De nettverkskortene jeg har prøvd er ett 3com server kort til 2500, 3com kort til 500 og de to kortene som sitter fast på hovedkortet mitt. (A7N8X2.0 (er 3com og nvidia tror jeg))

Jeg deler internett gjennom Xp. Har hatt Telenor Adsl hele tiden.

Har aldri dette problemet andre steder enn hjemme. Internetten funker litt bedre hvis jeg skrur av delinga, uansett om pappa sin pc er på eller ikke...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...