perri Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Hei. Håper noen kan svare på spørsmålene mine. Har ikke peiling på CGI-script o.l. - (javascript går greit, da ) Jeg har funnet et cgi-script som sender e-post fra et skjema på websiden min. Fant det her: http://www.scriptarchive.com/ Jeg lurer bare på om jeg trenger noe mer på serveren enn kun støtte for cgi-bin; for det har jeg. Må jeg ha noen form for e-postserver? Eller er det bare nok å legg skriptet i cgi-bin-mappa? Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Jeg tror du trenger et mail-program. Dette er et program som ligger vanligvis ligger på serveren og som man linker til fra cgi fila. Dessuten regner jeg med at noe sånt er kommentert inne i *.cgi fila du har lastet ned. Lenke til kommentar
perri Skrevet 16. august 2004 Forfatter Del Skrevet 16. august 2004 Ok, men hvordan kan jeg finne ut om noe sånt finnes? Har tatt kontakt med leverandøren, men han vil tydligvis ikke svare på e-post. (*host banetele *kremt) Jeg ser at jeg har en mappe som heter templates, og der har jeg en mappe som heter mail; som forøvrig er tom. Kan dette være mailprogrammet? Lenke til kommentar
W0odY Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Hvis det er det "FormMail" scriptet trenger serveren "send mail" installert.. som du ser i toppen av scriptet står det "/usr/lib/sendmail" det er mappa til sendmail.. det er ikke alle servere som har denne mappa på samme plass og da må du skrive om til der sendmail mappa ligger.. så du får spørre leverandøren om de har sendmail og hvor den ligger i så fall.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå