Gå til innhold

Treg internett når laster med P2P prog

SSSMonkey

Anbefalte innlegg

Hei. Har et problem med Internet Explorer når jeg laster ned filer med et spesielt P2P program. Har 1Mbit linje. Når jeg har dette programmet opp og går, så vil ikke IE laste sider som jeg prøver å gå på. Det er som om dette programmet bruker all båndbredden, selv om den egentlig ikke gjør det.

Er det noe jeg kan gjøre for å "avgrense" menge båndbredde dette programmet kan bruke (er forsåvidt Warez P2P for de som kjenner til det), slik at jeg kan laste filer og surfe på internett samtidig uten at IE går slitsomt tregt(laster ei side på et par minutter). Takk på forhånd...

Endret av Nesset
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanlige ADSL linjer har en uthastighet og en innhastighet. Disse hastighetene er forskjellige. F.eks 1024/256.

Slik jeg har forstått det, så er det modem som gjør det slik at det blir køståing i nettet. Dvs hvis du laster ned og opp samtidig, blir alt mer eller mindre lagt i kø i modemet. Hadde du derimot hatt en router så ville denne ha dirigert data'n mye bedre enn vanlige ADSL modem. Derfor: Hvis du har 256 kb ut, og du sender ut for full hastighet, så vil nedlastingens hastighet bli betraktelig mye mindre.

Har vell noe med at all data går gjennom samme kobbertråd eller noe.

Du kan jo justere det slik at upload ikke går for full pupp med f.eks netlimiter.

Uansett: alle ADSL linjene som går via telenor sitt nett stinker etter min mening.

-z00l-

Lenke til kommentar

Endel p2p programmer fungerer også som "supernoder" det vil si at de vidreformidler søk og holder styr på andre noder i nettet. Jo lengre denne supernoden står på jo flere noder knytter den til seg og dette skaper uutrolig mye trafikk! Spesielt de gamle gnutella klientene var sånn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...