Hoax Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Jeg får ikke bakhøytalerene til å gi lyd fra seg i spill, filmer og musikk. Har Logitech 640 5.1 surround (http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/NO/EN,CRID=2,CONTENTID=5047) koblet til i riktige porter på "lydkortet" Det kommer lyd fra (alle) riktige høytalere når jeg kjører et lite testprogram som heter NVswap.exe Når jeg prøver å starte SndStorm.exe kræsjer det umiddelbart. Nvidia NVMixer virker som det skal, men når jeg skal kjøre nForce kontrollpanel kræsjer det også (Pga SndStorm.exe) Har installert chipset og det siste som er av soundstorm greier. Selv om det ikke er surround på en film skal jo de bakhøytalerne fungere som andre sett høyre venstre front høytalere? (Har prøvd filmer både med og uten surround) Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 f.eks i winamp må du konfigurere output til: waveout, IKKE directsound også dvd spiller programmer må man stille riktig output! dette varier fra program til program, men sjekk innstilinger i de programmer du bruker, dvd spiller programmer er det som regel noe som heter speaker settings eller no prøv litt frem, og lykke til Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 12. august 2004 Forfatter Del Skrevet 12. august 2004 Det må være noe som stikker dypere enn innstillinger når EXE filer kræsjer. Prøvde det du sa om WavOut i Winamp, men det funket ikke. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 disse driverne du har prøvd eller? bruker du winxp? er det lenge siden du har innstalert windows? kansje en formatering, og ny innstalasjon av windows, med disse driverne ville hjelpe? kan jo være at noe annet lager krøll ja, selv har jeg ingen problemer med soundstorm på mitt asus e-deluxe kort i hvertfall kansje hvis du skriver hvilket hk. du har at neon med samme hk. kan hjelpe Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 12. august 2004 Forfatter Del Skrevet 12. august 2004 Har Shuttle SN45GV2 (BIOS er oppdatert) Windows XP med SP2 Beta Build 2162 installert for 1 uke siden, ikke noe rot på maskinen eller andre feil. Bruker drivere til soundstorm som er lastet ned fra Nvidia Ikke bare chipset driverene, men det var noe tileggs greier jeg hentet for å få NVMixer tror jeg. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 (endret) prøv å innstaler den offisele sp2 som er på microft sin hjemmeside kan jo hende at beta utgaven av sp2 klusser det til nvmixer skal ha fulgt med driver pakken, den funker helt 100% hos meg er det analogt eller digitalt koblet? er jo litt rart at det kommer lyd i alle høyttalere på testen og man ikke får det til å funke noen andre steder. at nvmixer kræsjer er jo ikke positivt i seg selv det heller er det en forsterker til høyttalerne som ikke er stilt inn riktig? er ikke så kjent med logitech høyttalerne håper virkelig du finner ut av det, eller at noen med slike høyttalere og hk kan hjelpe deg edit: det første jeg tenker på er innstilings problemer et eller annet sted btw bruker selv offentlig sp2 Endret 12. august 2004 av Goodall Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 12. august 2004 Forfatter Del Skrevet 12. august 2004 Det er analogt tilkoblet ja, får bare prøve å ta en clean install av xp med alle offisielle updates og laste ned drivere på nytt i tilfelle det er no korrupte filer involvert, synes bare det var så rart. Har et Asus kort med soundstorm av nesten samme modell som ditt, aldri vært plaget med lignende da det var i bruk. Får se hva som skjer etter reinstall. Tar det nok i morgen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå