Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor setter opp prisen på ADSL


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er teorien min:

 

Telenor visste helt fra begynnelsen av hva de gjorde.De påstår nå at de taper penger på ADSL, men er det ikke sånt de skal beregne før de setter i gang å bruke ny teknoligi og nye tilbud?Jeg er helt sikker på at de ikke regnet med over 20000 tusen ADSL- brukere det første året ADSL er ute, likevel visste de at de kom til å tjene på det.Det jeg prøver å si er at de bevisst ga lave priser fra begynnelsen av, for å gjøre folk avhengige og for å så sette opp prisene. Det er noe sleipt å gjøre. Jeg skjønner at de driver "butikk", men når det er snakk om 10 mrd tjeneste i året...ja, det sier seg selv. Jeg har internett fra bluecom, jeg betaler regningen selv, hvis jeg må betale for teleskritt så er jeg ferdig :sad:

Lenke til kommentar

Yepp!

 

Det ser ikke ut som om alle har forstått det der.

 

Så jeg sier det en gang til for sikkerhets skyld . ”Endrer Telenor pris struktur så MÅ de andre følge etter. Unntaket er Kabel Internett og det som er igjen av Brenbands fabrikken.

 

 

 

Var det siste kommunist stat du sa? Stemmer så ***** godt, dette landet her er bare avgifter og skatter. Flytter fra dette møkka landet her så fort som råd. Det hjalp jo **** meg ikke at Høyre kom til makten. Samme mølet fortsatt.

 

Norge er en stat som er full av mennesker som er missunnelige på hverandre, sosialismen regjerer totalt. Dette medfører at ”vi” har blitt minimalistiske og har mistet all sans for hva som er riktig måte og fremstille oss på som nasjon.

 

Se på den Svenske Nobel utdelingen VS den Norske. Norge ser ut som et fattig tiggerland i forhold, mens vi egentlig er mange ganger rikere enn Sverige.

 

Norge må være det verste landet i Europa.

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Oblivion på 2002-04-30 20:09 ]

Lenke til kommentar

Hva om vi sender underskriftliste til Departementet også. Telenor er som Toll & Avgifts dep. Med en gang dem finner ei ny melkekø skrur dem opp prisene.

Forrige gang var det økningen på tilknytnings-avgiften fra 45 øre til 59 øre. Dette kun for at andre teleselskaper ikke skulle få fortrinn. Da dem innførte tilknytningsavgiften var det under påskudd at det skulle bli billigere å ringe. Årsaken var at manage brukere av internett brukte en "lokal" IP-leverandør og betalte bare lokalsamtale. I motsetning til telenor som da brukte 815-nummer. Telenor har et monopol på kabel og FM-båndet. Avgjørelsen om endring på dette må skje i Stortinget. Vi kan ikke klage til en instans som har makta i begge ender.

F... ta Tel...r

Lenke til kommentar

Alle dere som tror at om telenor setter opp prisen så må alle andre følge etter pga leie av kobberlinjer, det er FEIL.

Telenor måtte jo i vinter nettop sette ned prisene på utleia av kobberet fordi teletilsynet eller hva nå f de heter kom fram til at telenor tok for mye penger i leie. Så uansett hva telenor gjør så sitter ngt og andre som leier kobber med like billige/dyre kobberlinjer

Lenke til kommentar

mulig det, men de andre er ikke noe mindre grådige enn Telenor. sjefen for NGT har sagt at dagens priser er svært lite gunstige for dem. Ser de at telenor er på hogget så følger de etter, ganskje ikke med en gang men de dilter etter tilslutt. Telenor har sikkert masse kjipe punkter i leie kontrakten som gjør at de andre må føye seg etter de nye reglene. Telenor er ikke så dumme at de bare gir bort kunder til NGT og de andre.

Lenke til kommentar

er det noen mulighet for at NGT kommer til tromsø, blir drittlei telenor som har blodpriser for noe de ikke leverer, 384/128 (telenor) ca. 350kr, 640/? (NGT) ca. 400kr

 

snakk om og ta seg godt betalt, men siden de er de eneste i tromsø så måtte jeg jo ha bredbånd

Lenke til kommentar

Kan ikke alle som er lei telenor(teleFAENhoredrittNAZI(LOL) bare få seg NGT da? da måtte jo NGT bygge ut og da ville de i tilleg få mange kunder nok til å betale det de bygger ut. da ville telenor gå konkurs (MEGA BONUS) og dere ville få mye bedre adsl til en billig penge.

 

det hadde vært en drøm!!! Hilser forresten til alle mine NEXTGENTEL brødre og søstre! vi mo holde sammen folkens!!!!!

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Alle musklene mine er helspennt av sinne, Håper det kommer en avklaring på dette fort. Ellers klikker det for meg.

 

Flytta for å få adsl for en måned siden. Må kjøre 3 ganger så langt til jobb. Mister jeg adsl'en så fort skal ikke telenor kjenne igjen adsl modemet når de får det igjen.

Lenke til kommentar

Uansett hva som skjer i det landet her så må liksom alle hele veien finne seg i dette....

 

Så snart jeg er ferdig med utdanninga mi om noen år så er det ut, fortere enn svint,... - alle land har sine minus med politikken,... men norge er nødt å vøre det værste.... Telenor sender oss til steinalderen,.. har også fint like lite til overs for NRK med den helvetes lisensen sin,..., - Ville et folkeopprør som stormet og brant Telenor bygget og hengte noen ledere osv. hjulpet ? - Vi kan ikke bare finne oss i alt her lenger,... - Er norge virkelig en "velferdsstat" som Bondevik skal ha det til ?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-30 23:42, alaruz skrev:

Uansett hva som skjer i det landet her så må liksom alle hele veien finne seg i dette....


Så snart jeg er ferdig med utdanninga mi om noen år så er det ut, fortere enn svint,... - alle land har sine minus med politikken,... men norge er nødt å vøre det værste.... Telenor sender oss til steinalderen,.. har også fint like lite til overs for NRK med den helvetes lisensen sin,..., - Ville et folkeopprør som stormet og brant Telenor bygget og hengte noen ledere osv. hjulpet ? - Vi kan ikke bare finne oss i alt her lenger,... - Er norge virkelig en "velferdsstat" som Bondevik skal ha det til ?


 

Kunne ikke vært mer enig.

 

Her er en mulighet for de som forstår hva dette innebærer til å si sin mening: http://www.petitiononline.com/00132/petition.html

 

Sveinl.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...