tom^ Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 http://www.nettavisen.no/servlets/page?sec...n=9&item=211923 Måtte jo bare skje ? :sad: Mvh Tom Erik Hattrem Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Man kaller dem ikke StjeleNor for ingenting vettu! :smile: Lenke til kommentar
DeejPhant Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Hvis dem gjør det skal jeg dedikere livet mitt til å terrorisere disse *************** telenorsjefene... Lenke til kommentar
Dazzap Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Telenor slår til igjen!!! Lenke til kommentar
^Chap^ Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 hvis det skjer så kommer Stjelehor til og miste MANGE kunder.. innkludert meg! å gå tilbake til tellerskritt er IKKE aktuellt! Lenke til kommentar
ligebli Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Ja, hvis dette blir virkelighet, tupper jeg telenor ut vinduet. Det er vanelig at ikke man tjener penger i en fase der man investerer heftig. Men payback time vil komme. Telenor er vel også nokså overadministrerte. Lenke til kommentar
dahlfr Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Glad for at jeg bytta fra Telehor ADSL til Nextgentel ADSL jeg ja..... Telenor duger til annet enn å kreve inn penger stort lengere. Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Vi må starte en nettside anti-telenor. Vi starte underskriftkampanjer for hvor mange som vil kutte ut adsl fra telenor dersom dette blir virkelighet. Lenke til kommentar
bertie Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 bra at dem reklamerer med at "det skal ikke mye til før man sparer på å gå over til det rimeligste ADSL-abonnementet vårt, fra vanlig ISDN" Skal man betale for bruken faller jo hele konseptet bort! bertie Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Tror heller på de velger en løsning der man betaler per MB man laster ned/opp.... Uannsett er dette kjedelig for alle kunder! Men De som har skrevet kontrakt på 1 eller 2 års binding for fast pris pr mnd slipper vel unna...? Inntill videre! Jeg tror Telenor bør vente lenger før de uttaler seg om hvor lønnsomt dette er. Fordi I startfasen har de brukt mye penger og ressurser på utbygging! Den løsningen de har nå kan jo lønne seg på sikt! Synes Telenor skal vente litt før de gjør slike drastiske feil! :smile: Lenke til kommentar
xnofit Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Kom jo ikke akkurat som noe sjokk !! Har vel bare sittet og ventet på at jævlene vil ha mer... Blir rett og slett enda mer forbannet nå :sad: Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Jeg har Nextgentel 1024 (har hatt Telenor 1024) og vil bare si følgende : Telenor = ca 850 kb/s NGT = ca 1010 kb/s Telenor = 256 kb i upload NGT = 512 kb i upload (har ikke målt egentlig hastighet) Pris NGT < Telenor Hva sier dette for noe... For de av dere som kan få NGT - Ikke noe å tenke på - for dere andre - Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves! Jeg hadde Telenor til den dagen! NGT var tilgjengelig hos meg - da byttet jeg! Jeg er storfornøyd med linja (Vet ikke hvordan kundeservicen er - har ikke hatt behov for å teste den :smile: ) Fra en som har erfaring med begge deler - NGT Ruler! Jo'a Telenor skal sette opp hastigheten - men det har NGT hatt fra dag 1 uten å gjøre noe nummer ut av det! Og hvis noen fra NGT leser dette... Telenor taper dette hvis dere bare holder deres priser :wink: Ha en suveren dag alle sammen! Lenke til kommentar
Jattajatta Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Typisk Stjelehor ----> bytt til NGT Lenke til kommentar
Kafarsken Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 "Taper på bredbånd Den raske utrullingen av ADSL gjør at Telenor for tiden har større utgifter på ADSL enn inntekter. For at bredbåndstjenesten skal gi gevinst, må antallet kunder økes betraktelig. Finansdirektør Torstein Moland sa under sin presentasjon at forretningsområdet ikke vil gi positive resultater i år, men han vil ikke gi noen signaler om hvor mange kunder som må på plass" Hm, vanlig teori i markedsføring er at når man øker prisene (bortsett fra et giffon-gode) så vil etterspørselen synke. Derfor er spesielt utsagnet "må antallet kunder økes betraktelig." lite forenelig med å øke prisen! Men vent nå litt! Kanskje dette bare gjelder i et fritt marked. Det stemmer det. Når et selskap har monopol kan det ta ut monopolgevinst. Noe som igjen går ut over det samfunnsøkonomiske. Det å først tilby fastpris vil jeg sammenligne med å gi noen heroin og love at det skal få fastpris uansett hvor mye de bruker. Så venter det til de er "avhengig" og har et høyt forbruk. For så å si: hør nå her; vi tjener ikke nok på dere. Derfor må vi nok ta betalt etter hvor mye dere bruker. Surt for de som var vant til et moderat forbruk helt til de fikk ADSL. Tror ikke telenor helt har skjønt konseptet med Goodwill. Den dagen telenor får EKTE konkuranse vil (mange) forbrukerne snu ryggen til dem (med pur glede). Tror ikke de skal undervurdere den ulmende misnøye som er f.eks de her på HW. Vi er og mange blir potensielle kunder i fremtiden. Mange har nok instillingen at de vil unngå telenor den dagen de f.eks sitter i stillinger som har noe med Telenor å gjøre. Husk telenor: Evig eies kun et dårlig rykte! Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 4 Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Det er ikke noe nytt at Telenor syter over mangel på penger... men problemet kan bli at telenor, for å sørge for at andre ADSL tilbydere øker prisene, setter opp prisene på nettleie. (nå er jeg ikke oppdatert her, men så vidt jeg vet må andre ADSL tilbydere betale for å bruke Telenor's nett..) Lenke til kommentar
Ludde Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 http://www.webonline.no -> fast ip for 350,- -> 384-linja gir en uttelling på 340 på itavisen -> ftp gir 41 kbps konst. (maks) -> skrur snart opp hastighetene med 20 % =) Lenke til kommentar
Espen Kvalheim Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Quote: On 2002-04-30 10:48, gthaman skrev:Vi må starte en nettside anti-telenor. Vi starte underskriftkampanjer for hvor mange som vil kutte ut adsl fra telenor dersom dette blir virkelighet. Gå inn på telehor.no. Side for alle som hater (er det noen som ikkje gjør det?) telenor.... Lenke til kommentar
larsli Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Å skulle begynne å ta betalt per minutt eller for antall MB blir jo det samme som å sette kroken på døra for alt som heter multimedia på nettet ihvertfall... Noe som jo ser ut til å bli et større og større satsningsområde for bl.a. NRK og TV2. Lenke til kommentar
flabben2k Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Hvis dette blir å skje, så blir dem å miste masse kunder, folk blir å gå over til NGT eller Word-Online adsl, eller sdsl,, ikke **** om jeg skal betale tellerskrit for å sitte på nette, kommer ikke på tale. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå