Gå til innhold

Radioator plassering i Lian Li PC-V2100 ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror alle de gode reviewene kommer av at folk rett og slett liker Lian Li fra før av, og blir så begeistra for det som ER bra med disse nye lian-liene, nettopp utseende, som er helt sinnsykt bra. Men til bruk... njaaa... virker som det er en del kabinetter som kommer framfor i denne runden ja. Så det vil jeg kalle en skivebom fra lian li's side, spesielt når den kassa koster 2000+.... er helt utelukket for meg å kjøpe noe slikt "skrap" til denne prisen

Lenke til kommentar

At Lian-Li som til en viss grad kan kalles kabinett for entusiaster/kjennere (hva du nå vil kalle det) ikke tenker over potensielle kjøper med planer for vannkjøling (som er relativt mange her på forumet) er tragisk. Ser man derimot bort fra dette (og muligens prisen, dog er det et Lian-Li) vil nok kabinettet gi mye glede til brukere av luft kjøling.

Lenke til kommentar

Jeg hadde svært lyst på PCV2000B, og hadde nok kjøpt det hvis det ikke var så crappy mtp vannkjøling. Synes layouten i kabinettet ser genial ut, pluss at jeg digger utseendet. Prisen er jo helt vill da.

Minus:

-Vannkjølingen

-Resetknappen (jeg ville moddet på en resetknapp et lite synlig sted)

-80 mm viftegrillene som i likhet med andre LL-kasser har elendig luftgjennomstrømning. Må moddes.

Må presisere at jeg ikke har vært borti kabinettet i real life.

Vurderer andre muligheter nå, og CM Stacker er en av dem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7
Jeg hadde svært lyst på PCV2000B, og hadde nok kjøpt det hvis det ikke var så crappy mtp vannkjøling. Synes layouten i kabinettet ser genial ut, pluss at jeg digger utseendet. Prisen er jo helt vill da.

Minus:

-Vannkjølingen

-Resetknappen (jeg ville moddet på en resetknapp et lite synlig sted)

-80 mm viftegrillene som i likhet med andre LL-kasser har elendig luftgjennomstrømning. Må moddes.

Må presisere at jeg ikke har vært borti kabinettet i real life.

Vurderer andre muligheter nå, og CM Stacker er en av dem.

Jeg så også på CM stacker før valget falt på Lian Li v2000B (sort selvfølgelig). Jeg kjøpte dog ikke kabinettet for vannkjøling, men fordi jeg trengte god plass.

Dette kabinettet er overhodet ikke noe dårlig kjøp. Det har enormt bra plass for HDD (hele 12stk), og jeg liker også løsningen for PSU i et eget rom, både for varmeutvikling og det blir mye mer orden på kabler. 7stk 5,25 burde tilfredstille de fleste, og monteringen av hovedkortet opp-ned er genial. både for kabellengder og da det er montert en 120mm vifte rett ved CPU/skjermkort. temperaturen ligger stødig på 30 grader og det er heller ikke noe å klage på. både front bunn og bakside er fullt i huller akkurat som en sil ;) så det blir luftgjennomstrømning. Designet er det heller IKKE noe å utsette på, for kabinettet ser rett og slett nydelig ut.

..og resetknappen er ingen god nok unnskyldning for ikke å kjøpe kabinettet, som jeg må si meg meget fornøyd med.

Lenke til kommentar

Takk takk.

For de som ikke helt er med her var jeg interessert i dette med henholdt til plassering av radiator i topp ved 5,25 portene. For ikke å tape for mange/noen av disse tenkte jeg på å plassere kontrollpanel for pumpe ol. enheter som krever lite i dybden. Men uansett vil det bli trangt om det i det hele vil fungere. Uansett vil en bli begrenset til max. en radiator ala EVO 240 (dvs. med lignende mål)

Lenke til kommentar

Har ingen erfaring med PC-VX100-serien, men har selv PC-V1000(B). Her er det strålende luftgjennomstrømning, og meget god plass til vannkjøling. Merk at PC-VX100 og PC-VX000 er to forskjellige kabinett-typer. Førstnevnte er støydempet, og har ikke "lufthull" foran i kabinettet. Dette hindrer nok luftgjennomstrømningen VELDIG!

Har hatt radiatoren eksternt en stund nå, men forandret på det for et par dager siden. Den har nå fått plass i toppen, men viften sitter på oversiden av kabinettet

(Har kun enkel radiator).

Skal jeg si noe negativt om kabinettet må det vel bli;

-Ingen resetknapp (men som nevnt her, det kan enkelt lages selv).

-Ikke støtte for alle PSU-er (ikke et problem for meg personlig, da alle mine tre passer).

-Ikke mulighet for å fjerne HDD-stack-en uten modifikasjon.

Endret av Zaeira
Lenke til kommentar

Skal forklare hvor rompe dette kabbet her er ved hjelp av bilder:

http://fundingsrud.net/bin/dahle/LianLi_luft.JPG

Grønn viser hvordan luft ikke lsipper gjennom

rød skal vise varm luft og som alle vet varm luft stiger

blå er kald luft....

enhver med minste kunnskap om kabinetter ser ut fra bilde hvor latterlig dette kabbet er .

Her har dere min mening om Lian Li PC-V1100B:

Trykk her

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Mulig v1100 suger maks, men som i topic er det snakk om v2100. Vil bare påpeke at dette er et helt annet, og _mye_ bedre kabinett på alle måter. ihvertfall hva anngår plass og luftgjennomstrømmning

Lenke til kommentar
Grønn viser hvordan luft ikke lsipper gjennom

rød skal vise varm luft og som alle vet varm luft stiger

blå er kald luft....

enhver med minste kunnskap om kabinetter ser ut fra bilde hvor latterlig dette kabbet er .

Uhh, ser ut som du har misforstått en god del... HD vifta er ikke ment å bidra til luftgjennomstrømning i kabinettet:Derav adskilt HDrom slik at HD ikke skal varme opp kabbet. Luftstrømmen skal gå ut under harddiskene. PSU'en er også forsøkt adskilt fra resten slik at den ikke skal bidra med varme.Det er også en luftåpning øverst bakerst i kabinettet. Disse har du tydeligvis ikke observert? :shrug:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...