Gå til innhold

PQI 4x512 vs. TWINX2048-3200 Cas 2

GRendal

Anbefalte innlegg

hei jeg ser på en 2 gig løsning, men er usikker på hva som gir mest for pengene.

ser på Corsair XMS3200 Cas2 2048 mb ram, samt ukens tilbud fra netshop som er PQI 1024MB Turbo Memory Dual channel . hvis jeg kjøper 2 av denne, da får jeg jo 2 gig for 2990 kroner.

det jeg lurer på til amd 64 system: merker jeg forskjell i spill på 2-3-3-6 til Corsair, og 2,5-3-3-7 til PQI. er jo 1500 kroner å spare? bruker riktignok dobbelt så mange minneplasser på PQI, men 2 gig bør holde til neste fullstendige oppgradering uansett.

takk!

Endret av GRendal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror jeg ville spart 1500 fremfor å kjøre med lave timings. kommer jo litt ann på hva du skal bruke maskinen til, men om det er snakk om spilling, så utgjør 1500 kr en del av et bedre skjermkort, skal den stå på som server, er jo 1500 kr nok til en ny HD. kan jo tenkes at PQI kan kjøre lavere timings med overvolting:) om du bare skal bruke den i spill er jo 2 gb litt overkill, og ting (priser, utstyr) har nok forandret seg til du trenger 2 gb.

Lenke til kommentar

PQI er jo en ny minneprodusent etter hva jeg har forstått, og det ser ikke ut som om det er mange som har erfaringer med det minnet...

Jeg ville ha ringt Netshop/Komplett for å få litt mer Info om minnet..

merker jeg forskjell i spill på 2-3-3-6 til Corsair, og 2,5-3-3-7 til PQI. er jo 1500 kroner å spare?

Nei! :nei: Det vil i såfall være MINIMALT!

Lenke til kommentar

Den dyrere ver. av PQI bruker Winbound

Pounding away under the heat spreaders is a Winbond heart or should I say hearts. Yes, these PQI sticks use Winbond’s CH-5 memory chips. And if you’ve done any reading regarding memory you know that Winbond has been delivering some of the best memory chips in the world. Not only do they provide superb stability but also overclockability that has becoming legendary in the hardcore enthusiast arena.
Lenke til kommentar
Pounding away under the heat spreaders is a Winbond heart or should I say hearts. Yes, these PQI sticks use Winbond’s CH-5 memory chips. And if you’ve done any reading regarding memory you know that Winbond has been delivering some of the best memory chips in the world. Not only do they provide superb stability but also overclockability that has becoming legendary in the hardcore enthusiast arena.

det er mange versjoner. HVILKEN?

Lenke til kommentar

Heisan ! Det har nå vært mye spekulasjoner her vedr. PQI-minne, spesielt versjonen med CL 2-2-2-5 har det vært mye spørsmål om her på forumet. Vi har ikke kunnet gi noe svar på chiper etc., da vi ikke har hatt disse på lager før i dag. Vi var derfor nokså ivrige på å teste disse når de kom inn. OG; testresultatene våre på disse var svært hyggelige, dette ser meget bra ut. Disse brikkene: Link hos Netshop (oss)

har faktisk akkurat samme Samsung-chip som de beste brikkene i denne testen:

Test hos Anandtech

PQI har solide heatspreadere, og vi tror derfor disse brikkene også vil yte svært godt. Dette til informasjon for de som lurer på dette, vi har fått en rekke spørsmål så vi håper det er greit at vi svarer her.

Mvh Svenn-Aage, Netshop

Lenke til kommentar
Heisan ! Det har nå vært mye spekulasjoner her vedr. PQI-minne, spesielt versjonen med CL 2-2-2-5 har det vært mye spørsmål om her på forumet. Vi har ikke kunnet gi noe svar på chiper etc., da vi ikke har hatt disse på lager før i dag. Vi var derfor nokså ivrige på å teste disse når de kom inn. OG; testresultatene våre på disse var svært hyggelige, dette ser meget bra ut. Disse brikkene: Link hos Netshop (oss)

har faktisk akkurat samme Samsung-chip som de beste brikkene i denne testen:

Test hos Anandtech

PQI har solide heatspreadere, og vi tror derfor disse brikkene også vil yte svært godt. Dette til informasjon for de som lurer på dette, vi har fått en rekke spørsmål så vi håper det er greit at vi svarer her.

Mvh Svenn-Aage, Netshop

Kjæmpebra at dere svarer på spørsmål angående produkter fra Netshop! :yes:

Ser på det som meget positivt!

Fortsett med den gode jobben dere gjør i Netshop! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...