Gå til innhold

Maskin restarter på startup og skjermkort feilmld.

JackaZZm

Anbefalte innlegg

Jeg har det problemet at maskinen restarter av seg selv når jeg slår den på.....Jeg må resete biosen for å komme meg inn.Dette problemet kom etter at jeg "renset" den litt..Og helt siden jeg fikk den har det kommet feilmeldingen kategori (102) id (1002) at skjermkortet låser seg i en uendelig løkke...Jeg vet ikke hvordan jeg fixer dette jeg har amd athlon xp2000+ k7s5a, nytt skjermkort radeon 9600pro 124mb. 2 hard-disker, cisco systems 350 series , creative sb live 5.1, husker egentlig ikke hva ramen min heter men det er 512ddr "har tenkt å kjøpe en til" vis dere har at dette eller problemer som ligner på dette hjelp meg:P

#editerte topic litt slik at det forklarte problemet litt bedre, moderator jankee #

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har egentlig ikke peiling på hva feilen er. Jeg ville prøvd å reinstalere windows.

windows og formatering er siste vei, hvis det ikke er helt klart at det er windows som er feilen..

skjekk temp. kanskje den er får høy.

prøv også karamba sitt forslag.

Lenke til kommentar

The Infinate loop problem :

Etter alle software/driver fikser instillinger er utført .

Ny bios , hvis ikke det fikser det er det dårlig hovedkort .

Cheap MOBO's (1:38am EST Thu Apr 22 2004)

For the ppl whos 3D games used to work, then over time began to freeze with the NV/VIA symptoms. Here is some interesting thoughts about the power supply theories: Remember that your PS gives you standard voltages such as 3.3V, 5V, 12V etc. but on the Mobo there are switching or linear voltage regulators to give your core voltages such as 1.5V and 1.8V. In order for these core supplies to be stable under various load conditions, they require solid capacitor decoupling with low ESR and good tolerances. Well, all those little metal cylinders marked with stuff like 3300 uF 6.3V are Aluminum Electrolytic capacitors and only last so long (1000-5000 hrs). I looked under the hood of my Ath 1.3 puter and lo and behold, the vents on those little suckers had expanded. I have learned a lesson here about cheap boards: get the ones that have Tantalum caps. They looks like little orange boxes instead of metal cylinders and last and last.

BTW, changing vid cards and supplies and drivers and reinstalls of OS's will not cure a crap mobo that cant handle sudden loads on the AGP.

The big boys also point out repeatedly that it IS possible to burn out the vid chip and/or Northbridge do to bad power/clock situations. The timing and signal integrity on the bus can be Permanently affected. - by MSEE friend

Cheap MOBO - Fixed! (11:56pm EST Sat May 01 2004)

OK, replaced the electrolytic capacitors mentioned in the previous message with an order from Digi-KEY of 3000uF caps. Two for the Northbridge chip, and two for the Athalon. I was able to Play Jedi Academy for over 8 hours and no crashes or lock-ups. Whaddya know?!

Moral of the story: It may not be your vid card or drivers or power supply, but your aging motherboard that is to blame. It stands to reason that so many people are able to get the games working again with a brand spankin new mobo.

Les denne tråden opp-ned , ned-opp .

http://www.geek.com/news/geeknews/2002mar/...20305010574.htm

...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...