Gå til innhold

Sende pakke fra USA til Norge.

Anbefalte innlegg

Usikker på om dette er riktig sted å poste, men altså... Jeg hadde tenkt å kjøpe et X800XT fra ATI sin webshop ($499, 3400,-). Men siden de ikke sender utenfor Nord-Amerika tenkte jeg å få en venn av meg, som flyttet til Amerika for en uke siden, til å bestille det for meg, for så å sende det til Norge. Noen som har peil på sånn ca. hva det vil koste? Hvilke utgifter som kommer og alt sånt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis kompisen din bestiller det og får det tilsendt til sin adresse i USA, kan han jo sende det videre som gave til deg. Tipper frakten fra USA til Norge vil komme på ca 30-50 dollar avhengig av transportmåte. Dersom kompisen din merker pakken som gave, og setter verdien til under kr 1000,- skal det ikke koste noe mer.

Lenke til kommentar

Jeg var i USA ett år, og når jeg skulle hjem sendte jeg ca 40-50 kg med ting hjem med posten. Ble ikke dyrt i det hele tatt... :) Jeg tok selfvølgelig den billigste måten hvor det tok 3-4 uker å få det over....

Men hvis du tar og sender det med den som ligger hakket under ekspress så koster det deg sikkert 30-40 dollar, og da tar det 1-2 uker tror jeg. Penger å spare på det, men husk å få ham til å sende det som gave under 1000 kr, ellers blir det dyrt for deg... Jeg tabba meg litt ut og skrev den egentlige verdien på julegaver jeg sendte hjem, og de som fikk dem måtte betale tollen for å hente de ut... :p

Endret av petter;
Lenke til kommentar

Nei, tviler på det. Har bestillt mange ting fra USA b.la via eBay, og fått satt ned verdien uten at det noen gang har blitt sjekket i Norge. Fikk tilsendt et par høyttalerkabler som koster nye 12 000,- (!) i Norge, kjøpte dem nye for ca 4000,- i USA, og fikk vedkommende som solgte dem til å sende dem som gave med verdi til omlag 140 dollar ( ca 970 kr). Gikk helt fint, fikk dem til og med levert på døra :)

Dessuten er det vel snakk om et skjermkort til en nypris på ca 3500 i USA, og det er vel ikke helt usannsynlig at det kan ha blitt kjøpt brukt for kr 1000 ;)

Endret av HjalmarJalla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...