Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dele en kabel fra Router gjennom en Switch

Anbefalte innlegg

Jeg har hjemme en maskin som er koblet på internett. Nede har jeg 3 hybelboere som skal få tilgang til internett. Jeg har kjøpt en Jensen Bredbåndsrouter, som jeg har en inngang til min egen data og en annen inngang som jeg skal legge kabel ned. I kjelleren har jeg da en switch som skal dele opp kabelen som går fra routern oppe til kjellern i flere internettkoblinger. Lar dette seg gjøre eller må jeg har en spesiell router og switch for at dette skal gå?

Håper jeg klarte å gjøre meg forstått: jeg vil altså slippe å borre 3 hull i muren til kjellern og heller legge en kabel ned som jeg deler opp etter den har gått gjennom taket.

På forhånd takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her i huset har vi akkurat samme opplegg, uten problemer:

Tredje etasje: Kabelmodem og router, kabel til alle rommene i etasjen, og en som går ned til andre etasje.

Andre etasje: Kabel fra tredje inn til en switch, og kabler fra switchen til alle rommene i etasjen, pluss en som går ned til første etasje til stuemaskinen der.

Ikke andre problemer enn at Tine av og til trekker ut strømpluggen til routeren når hun skal støvsuge... :roll::cry:

EDIT: Routeren vår har innebygget brannmur. Sjekk om din også har det, så slipper du kanskje å sette en opp på maskinen din.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...