Gå til innhold

Nok et IBM-disk emne...

Anbefalte innlegg

Jeg og en bekjent kjøpte hver vår IBM 60GB (tror den het 60GXP). Etter en måneds tid klikket det totalt for min harddisk. Bokstavlig talt klikket. Den lagde et mønster av klikkelyder, windows ble usedvanlig tregt (20 minutter på oppstarten...vet det er teit å vente så lenge) og en god del av dataene på partisjon 1 av 3 (den bl.a Windows lå på) forsvant.

Det sto at det var bad sectors på disken. Jeg tenkte "vel, vel" og trodde det var min egen feil og at det kunne være fordi den sto ganske tett ved siden av min andre IBM 20GB-disk.

Jeg formatterte hele driten med "Secure Erase" i Partition Magic, og feilene "forsvant". Bad sectors var ikke å finne på noen som helst vis.

En måned etter skjer akkurat det samme med disken min kamerat kjøpte. Han hadde to partisjoner, men et relativt kjølig miljø i PC'en. Heller ingen annen varm disk ved siden av.

Er det noen som har vært borti det samme? Er det noen som har noen tips?

Det hører med til historien at harddisken har oppført seg på samme vis en gang til etter den første hendelsen.

Jeg liker IBM. De har bra disker, men jeg må innrømme at tilliten svekkes betraktelig etter slike hendelser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...