Gå til innhold

Abit AN7 eller NF7 2.0

U5tabil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

TRor ikke det er så altfor stor forskjell på de enn at an7 har noe som kales mikroguru chip som gjør det mulig og forandre FSB og volt innstillinger fra windows. Jeg har ett an7 kort og er fornøyd med det og klarer og klokke ganske bra.

CPU: xp-m 2400 35w

minne: Corsair twinx1024 3200XL (2*512)

Hovedkort:Abit an-7

Kjøling:thermalright SP97 med Enermax 92 mm vifte.

Spenning: (vcore)1,875, ram 2,8Vdimm

MP/FSB/MHz: 12x210=2520 (opprinnelig ca 1,8 GHz,7*266 eller.no)

Ram timings 2.5,3,3,11

Stabilt: ja, Prime95 4 time, superpi 32M 36 minutter.

Annet: temperatur cpu: 49, system: 29, PWM: 50 med 100% load og 22 grader i rommet.

Edit: vær obs på at noen nf7 versjoner ikke har s-ata. An7 har 2 raid sata kontrollere

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar

Det er noe som må prøves ut da dette kan variere mye fra HK til HK og CPU til CPU selv om de tilsynelatende skal være like. Hva slags type kjøling, bios firmware versjon osv spiller også inn.

Jeg har en mobile barton xp som er overklokkingsvennlig så er vanskelig og gi referanser i forhold til din xp2500 prosessor da de ikke er like.

Bruk superpi og prime95 for å teste stabiliteten på de forskjellige innstillingene du velger. er den ikke stabil så kan du øke cpu spenningen 1 hakk om gangen.

Kan væra at du må sette om minne spenning også. Normalt ewr den på 2,65V og jeg kjører den på 2,8/2,9.

Jeg er også ganske newbie når det gjelder overklokking så du kan jo også se/søke på forumet her om du finner noen referanser

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...