toss Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 hvordan kan jeg plassere teksten øverst i en rute i en tabell? koden er slik: <table> <tr> <td> hei. dette er texten.. </td> </tr> </table> hvor skal en atributt settes inn for at teksten skal komme oppe i ruten? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Jeg vil anbefale deg å lese om HTML og CSS på www.htmldog.com , og heller bruke divs+css til layout. Dessuten skal tektst stå i avsnitt, <p>. Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 I td skal det stå <td valign=top> Lykke til Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Jeg vil anbefale deg å lese om HTML og CSS på www.htmldog.com , og heller bruke divs+css til layout. Dessuten skal tektst stå i avsnitt, <p>. Nei, det er faktisk "lovlig" å ha tekst rett i <td>. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 (endret) Nei, det er faktisk "lovlig" å ha tekst rett i <td>. Hmm.. Ja ok. MEN, det viktigste budskapet i den posten var helst å få fram at tabeller i utgangspunktet er feil å bruke til layout, man trenger masse kode og det tolkes oftere feil. (Edit: Om dere ikke ser det, så står det i den første posten, mellom linjene, med skriftstørrelse 0,03px ) Endret 12. august 2004 av Mr.Berg Lenke til kommentar
toss Skrevet 12. august 2004 Forfatter Del Skrevet 12. august 2004 takk for svar akkurat det jeg trengte Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Det er også mulig å bruke CSS-egenskapen vertical-align med verdien top. (Vi vet ikke om tabellene er brukt til layout eller ikke, så det er ikke nødvendig å promotere CSS-layout i aller første svar.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå