Gå til innhold

tekniske spørsmål om cheiftech. nye sp!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har det midi-kabinettet du ser på (DX01) og jeg kan bekrefte at du kan sette inn større vifte i fronten. Jeg har selv en 80mm og en 92mm i front. 120mm ble akkurat for stort. For å feste 92mm'ern tok jeg bare ut den vifteholderen som var der fra før og brukte strips for å feste vifta i noen av alle de viftehullene som er i fronten. Gjøres altså på under 2 min om du ikke vil legge sjela di i prosessen da.

 

Om du kan sette inn en vifte over psu tviler jeg egentlig litt på. Tror i så fall ikke viften vil fungere noe særlig da den vil ligge veldig nerme psu, om den da får plass mellom der.

Lenke til kommentar
Jeg har det midi-kabinettet du ser på (DX01) og jeg kan bekrefte at du kan sette inn større vifte i fronten. Jeg har selv en 80mm og en 92mm i front. 120mm ble akkurat for stort. For å feste 92mm'ern tok jeg bare ut den vifteholderen som var der fra før og brukte strips for å feste vifta i noen av alle de viftehullene som er i fronten. Gjøres altså på under 2 min om du ikke vil legge sjela di i prosessen da.

 

Om du kan sette inn en vifte over psu tviler jeg egentlig litt på. Tror i så fall ikke viften vil fungere noe særlig da den vil ligge veldig nerme psu, om den da får plass mellom der.

det står på databutikken:

Vifteplasser 2x80mm, 2x90mm
Endret av TrulZern
Lenke til kommentar
Jeg har det midi-kabinettet du ser på (DX01) og jeg kan bekrefte at du kan sette inn større vifte i fronten. Jeg har selv en 80mm og en 92mm i front. 120mm ble akkurat for stort. For å feste 92mm'ern tok jeg bare ut den vifteholderen som var der fra før og brukte strips for å feste vifta i noen av alle de viftehullene som er i fronten. Gjøres altså på under 2 min om du ikke vil legge sjela di i prosessen da.

 

Om du kan sette inn en vifte over psu tviler jeg egentlig litt på. Tror i så fall ikke viften vil fungere noe særlig da den vil ligge veldig nerme psu, om den da får plass mellom der.

det står på databutikken:

Vifteplasser 2x80mm, 2x90mm

yes!! databutikken har begynt å juge og.. :roll:

 

er 2*80mm i front, og 2*80mm bak.. ;)

Lenke til kommentar
Men det er jo ingen luft over PSU der..

Varm luft STIGER, er faktum alle overklokkere burde vite, og derfor er det hensiktmessig å ha utsugende vifter høyt plassert.

Han vil gjøre som på det bilde her:

TopplokkModIIISM.jpg

Og ikke kom å si til meg at det er mye varm luft over PSU her, viss du mener det er det så forklar gjerne hvorfor. Viften foran viften over psu vil ta all den varme luften(og ja jeg vet varm luft stiger) , og da er det ingen varm luft til vifta som står over PSU. :hrm:

Endret av Marius_EV
Lenke til kommentar
Jeg har det midi-kabinettet du ser på (DX01) og jeg kan bekrefte at du kan sette inn større vifte i fronten. Jeg har selv en 80mm og en 92mm i front. 120mm ble akkurat for stort. For å feste 92mm'ern tok jeg bare ut den vifteholderen som var der fra før og brukte strips for å feste vifta i noen av alle de viftehullene som er i fronten. Gjøres altså på under 2 min om du ikke vil legge sjela di i prosessen da.

 

Om du kan sette inn en vifte over psu tviler jeg egentlig litt på. Tror i så fall ikke viften vil fungere noe særlig da den vil ligge veldig nerme psu, om den da får plass mellom der.

det står på databutikken:

Vifteplasser 2x80mm, 2x90mm

Jaja, jeg har vifteplasser til 4 80mm jeg. 2 i front og 2 bak... :roll:

Lenke til kommentar
jeg driter i om det ikke er det mest effektive stedet og sette vifter, men er det noen som vet sånn ca hvor mange cm det er mellom psu og toppen? og hvor tjukk en 120mm vifte er?

 

kan evt noen som har det kabinettet legg en vifte oppå psu og ta et bilde :love:

Ta heller å sett vifta foran den vifta i midten, da får du jo brukt den til noe nyttig.

Lenke til kommentar
jeg driter i om det ikke er det mest effektive stedet og sette vifter, men er det noen som vet sånn ca hvor mange cm det er mellom psu og toppen? og hvor tjukk en 120mm vifte er?

 

kan evt noen som har det kabinettet legg en vifte oppå psu og ta et bilde :love:

en normal 120mm vifte er 25mm tykk.. hvis du maser så mye om det går eller ei? du ser jo på bildet at det går! om det har noen effekt i det hele tatt? neppe!! nok om det...

 

du har jo sett om det funker?

 

funker det? ja! nok om den saken.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...