crownjewel Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 (endret) Takk for supplering/korreksjon mar, prøvde bare å holde det enklest mulig, men snubla litt i forsøket. enkleste måten var å holde meg til 200fsb skulle kalt det grunnleggende frekvens ikke effektiv Endret 13. august 2004 av crownjewel Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 13. august 2004 Forfatter Del Skrevet 13. august 2004 Men gjelder det fremdeles at jeg ikke vil få bedre ytelse med nytt HK og ny DDR Ram til min P4 2.4 pc400 sak? Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 13. august 2004 Forfatter Del Skrevet 13. august 2004 Og en ting til..Hvis jeg kjøper AMD 64 system osv..trenger jeg RAID? hva er det egentlig? Lenke til kommentar
crownjewel Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 (endret) Men gjelder det fremdeles at jeg ikke vil få bedre ytelse med nytt HK og ny DDR Ram til min P4 2.4 pc400 sak? Ja. Det jeg snubla på var at jeg sa effektiv istedenfor grunnleggende frekvens altså jeg brukte feil ord, og at jeg ikke fortalte om at du måtte bruke dualchannel minne, dvs 2 eller 4 like minnebrikker for å oppnå full båndbredde på systemet. Men det er jo også bare i teorien at du oppnår dobbel bånddbredde på dualchannel ram, i virkeligheten er det mye mindre så du kan fint kjøre med en minnebrikke, det er nesten ikke merkbar forskjell. RAID er når du har 2 disker som samarbeider istedenfor å kjøre separat, å nei, du trenger ikke dette, dette er en valgmulighet du har. raid brukes til enten høyere datasikkerhet eller høyere ytelse på diskene. Endret 13. august 2004 av crownjewel Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 13. august 2004 Forfatter Del Skrevet 13. august 2004 Ok...nå skal jeg snart hjem å se om kabinettet mitt passer et ATX HK..så får vi se..viktig at en ny PSU også passer inn..da jeg svært gjerne vil beholde kabinettet jeg har. Så er det å sette seg i tenkeboksen...samt prøve å lure penger unna kona...slik at jeg kan få meg noe bra greier.. Lenke til kommentar
crownjewel Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 ...samt prøve å lure penger unna kona...slik at jeg kan få meg noe bra greier.. hehe, veit hvordan det er , blir nok ikke så lett det når hun mener at du sitter alt for mye foran pcn allerede. u are not alone Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Takk for tips chris. Jeg har tenkt å bytte RAM og HK liksom. Rammen kan jeg benytte meg av når jeg sannsynligvis kjøper et AMD 64 system neste sommer eller noe. Hvilket minne skal jeg velge? Trenger ikke det hotteste i og med at mine specs ellers ikke er "top-notch". Er dual DDR minne bra? Til den tid har mye av de nye teknologiene kommet.Og er standard på de fleste hovedkort ha det i mente når du skal oppgradere.Jeg selv er en svoren AMD fan som vil vente til AMD har implentert DDR 2 og kanskje dobbelkjerne(ja det vil bli opteron).Da blir det såpass stor en oppgradering at det er bryet værdt.Synes ikke at du skal bruke all verden av penger da ditt system er OK etter mitt skjønn.Men det er det bare du som kan bestemme. Lenke til kommentar
crownjewel Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 (endret) Takk for tips chris. Jeg har tenkt å bytte RAM og HK liksom. Rammen kan jeg benytte meg av når jeg sannsynligvis kjøper et AMD 64 system neste sommer eller noe. Hvilket minne skal jeg velge? Trenger ikke det hotteste i og med at mine specs ellers ikke er "top-notch". Er dual DDR minne bra? Til den tid har mye av de nye teknologiene kommet.Og er standard på de fleste hovedkort ha det i mente når du skal oppgradere.Jeg selv er en svoren AMD fan som vil vente til AMD har implentert DDR 2 og kanskje dobbelkjerne(ja det vil bli opteron).Da blir det såpass stor en oppgradering at det er bryet værdt.Synes ikke at du skal bruke all verden av penger da ditt system er OK etter mitt skjønn.Men det er det bare du som kan bestemme. Gjør deg oppmerksom på at en p4 2.4 med FSB400 og sd ram yter laaaangt dårligere enn en med FSB800 og ddr ram. veit ikke helt hva man kan sammenlikne med, men jeg vil tippe at den har rundt 2/3 av ytelsen Endret 13. august 2004 av crownjewel Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 13. august 2004 Forfatter Del Skrevet 13. august 2004 skjønner hva du mener, men når det nye systemet kommer (DDR2 osv..) kommer jeg sannsynligvis til å vente minst 6 mnd før jeg kjøper det pga at jeg aldri kjøper det hotteste pga pris-ytelse forholdet. Dvs at jeg må regne med å vente 1-1.5 år før jeg kan få bedre pc enn det jeg har nå. Og jeg kan tenke meg at om et halvt års tid vil jeg begynne å virkelig føle at jeg har en gammel pc.. Da er spørsmålet: a) Hvor mye billigere blir AMD 64 3000+ *(socket 754) med hk og ram om 3/4 år? b) Vil AMD 64 3500+ (socket 939) med tilhørende hk og minne koste det samme som a) gjør i dag, om 3/4 år? Lenke til kommentar
crownjewel Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 sannsyneligvis er socket 754 nesten borte og socket 939 er mer utbredt og billigere. menne, er usikker på en ting, og det er om amd skal over på 90nm og da blir det ett sokkelskifte igjen gjør det ikke? Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 13. august 2004 Forfatter Del Skrevet 13. august 2004 (endret) Og med andre ord vil det si at jeg har et problem! LOL Problemet med min pc...som dere så hjertelig har hjulpet meg å finne ut av, er at den ikke lenger er mulig å oppgradere (uten å bruke så mye penger at et nytt og bedre system koster det samme). Endret 13. august 2004 av gamer73 Lenke til kommentar
crownjewel Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 (endret) Hehe, den kan oppgraderes, du vil jo fortsatt ha igjen skjermkort mus tastatur skjerm kanskje kabinett psu og harddisk. men hk ram og cpu er bare å kaste eller hvis du finner ut at du må kabinett også mangler du jo bare en harddisk, så har du server eller gjeste pc var det jeg gjorde ved forrige oppdatering, så gav jeg den gamle til dama, har ikke hørt ett knyst om at jeg sitter for mye foran pcen etter det, nå sittera klistra å spiller sims døgnet rundt Endret 13. august 2004 av crownjewel Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 13. august 2004 Forfatter Del Skrevet 13. august 2004 LOL..kona mi hater spill. Heldigvis hehe..hun bruker samme pc som meg..men bare til surfing...men nå er det hjem å sjekke kab og psu Lenke til kommentar
1955 Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 (endret) Demokort, boxed kjøler og value ram på PS: K8T NEO FIS2R Mainboard S-754 VIA KT800 ATX Audio GbLAN IEEE1394 Raid SATA HT Retail 465.00 AMD CPU Athlon-64 XP3000+ 2.0GHz S-754 HT 512KB Boxed 1593,- Geil 512MB DDR PC3200 400MHz CL2.5 5nS 2.6-2.9V Value 831, 2889,- 3000 inkl.frakt Endret 13. august 2004 av 1955 Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 13. august 2004 Forfatter Del Skrevet 13. august 2004 Da har jeg sjekket kabinett. Det står ikke noe om ATX..står ATE/OK på PSU'en men jeg har målt opp. Det er akkurat plass til et ATX hovedkort...og jeg regner med at det er plass til ATX PSU også, da det er relativt god plass rundt nåværende PSU. Jeg er litt skeptisk til å kjøpe demovarer, og dessuten får jeg denne : AMD CPU Athlon-64 XP3000+ 2.0GHz S-754 HT 512KB Boxed til rundt 1200kr Det som er det viktigste for meg er å beholde kabinett. Det er dobble vegger og veldig solid bygga (veier et tonn hehe), men jeg har hørt veldig mange med problemer med varme og lyd. Dette har aldri vært problem med mitt kabinett så jeg har STOR tro på det. Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 13. august 2004 Forfatter Del Skrevet 13. august 2004 Enda en ting jeg lurer på. Trenger AMD 64 (socket 754) en spesiell type RAM? Og etter mye snakk om dual channel RAM osv...støtter AMD 64 dette? Kan man kjøpe paired ram også få dobbel ytelse? Lenke til kommentar
Insanity Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Insanity Dem faser ut socket 754 for AMD også, men folk kjøper 754 CPU'er så det holder enda... Pc'en min skal ikke vare i 2-3 år....Jeg vil kunne spille bra på den ett år til liksom.. Socket 754 er en del nyere enn s478 og vil ikke bli faset ut enda... Lenke til kommentar
Frank2004 Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 (endret) Enda en ting jeg lurer på. Trenger AMD 64 (socket 754) en spesiell type RAM? Og etter mye snakk om dual channel RAM osv...støtter AMD 64 dette? Kan man kjøpe paired ram også få dobbel ytelse? S754 støtter ikke dual-channel ram, da må du opp på S939 (og dette er vel den viktigste forskjellen mellom socketene)? Uansett er det ikke sånn at dobbel minnebåndbredde gir doblet ytelse. Tror jeg har hørt snakk om 2-4%, altså er forskjellen minimal.. Selv ville jeg ventet. Systemet ditt er vel absolutt greit nok fortsatt, og det er ingen tvil om at pengene rekker til mye bedre bedre utstyr når high-end flyttes et par hakk opp. Endret 13. august 2004 av Frank2004 Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 15. august 2004 Forfatter Del Skrevet 15. august 2004 Har sjekket RAM priser litt. Et av problemene er at jeg tror at socket 754 trenger registrert RAM osv...og dette koster vel i utganspunktet 1000kr mer for 1024 mb Ram i forhold til ram på et socket 939 system. Kanskje jeg må vente allikevel. Hmmm..ikke lett dette her. Lenke til kommentar
crownjewel Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 du trenger ikke registrert ram på athlon 64, dette gjelder kun fx serien ikke vanelige athlon64er Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå