Gå til innhold

scrollbar i iframe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vet skiltet er stygt. Ble "tvunget" til å ha d der da "kunden" synes d burde komme tydeligere frem at siden ikke er ferdig enda.

Ang d scriptet ser d ut som d brukes php. Skal ikke ha php her.

Skal teste DIV metoden

Takk for raskt svar :D

Endret av _Net_Strider
Lenke til kommentar
Ang d scriptet ser d ut som d brukes php. Skal ikke ha php her. Gjør d enkelt for ham å redigere selv seinere.....

Skal teste DIV metoden

1. Ja, det er PHP. PHP include.

2. Nei vel.

3. Dummeste jeg har hørt på lenge. Det er mye enklere å redigere små filer som BARE inneholder innholdet på den aktuelle siden, enn å måtte sette seg inn i kode osv.

4. :thumbup:

Edit: Og forresten, SMS-språk kan vi godt være foruten.

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar

Frame er ikke noe test. Vil ha gjort som Mr.Berg sa, siden vi som er her på forum sitter vanligvis inne med erfaring og tips som vi vet kommer deg å hjelpe deg med hjemmesiden din. Og tillegn deg kunnskap om feltet før du utaler deg. Php-include scriptet er mye bedre og lettere enn å ha iframe. Punktum

Lenke til kommentar

Den ovenfra og ned holdning som er hos noen av brukerne her finner jeg lite flaterende :)

Frame er ikke noe test. Vil ha gjort som Mr.Berg sa, siden vi som er her på forum sitter vanligvis inne med erfaring og tips som vi vet kommer deg å hjelpe deg med hjemmesiden din. Og tillegn deg kunnskap om feltet før du utaler deg. Php-include scriptet er mye bedre og lettere enn å ha iframe. Punktum

Jeg har også brukt php, vet det er bedre og et smartere valg, men som jeg sa, det skal ikke brukes her.

Lenke til kommentar
Hmm, jeg prøver for tiden og sette meg litt inn i php, men jeg skjønner ikke bæret. Er det noen som vet om noen bra norske/engelske tutorial-sider?

prøv denne.

og _net_strider: skjønner ikke.. skal du ha scroll på høyre side av iframen? er det ikke det du har da? dessuten, hvis du absolutt skal ha en side du må scrolle på "inni" selve siden, så prøv heller css overflow. tror det blir bedre, og støttes av flere nettlesere.

Lenke til kommentar
og _net_strider: skjønner ikke.. skal du ha scroll på høyre side av iframen? er det ikke det du har da? dessuten, hvis du absolutt skal ha en side du må scrolle på "inni" selve siden, så prøv heller css overflow. tror det blir bedre, og støttes av flere nettlesere.

Mulig det med scrollen er fiksa nå.

loketing: Hvordan i all verden skulle du vel få samme funksjonaliteten med en div med overflow:auto; som med en iframe? Man kan så vidt jeg vet ikke sette target på en link til å dukke opp i en div. Derfor må det PHP include til, hvilket jeg vil tro er det beste her.

Lenke til kommentar
loketing: Hvordan i all verden skulle du vel få samme funksjonaliteten med en div med overflow:auto; som med en iframe? Man kan så vidt jeg vet ikke sette target på en link til å dukke opp i en div. Derfor må det PHP include til, hvilket jeg vil tro er det beste her.

ikke nødvendigvis, men jeg innser nå at det blir desto større inngrep for at css kan brukes "fullstendig". men ja, det skulle være mulig uten php også, bare at da må vel alle sidene bruke samme oppbygning med "riktige" css tags, ala css zen garden. men jeg glemte vel at jeg brukte php til det da jeg prøvde for en stund siden. sorry.. :p

Lenke til kommentar
Hmm, jeg prøver for tiden og sette meg litt inn i php, men jeg skjønner ikke bæret. Er det noen som vet om noen bra norske/engelske tutorial-sider?

Det er dårlig netikette å kapre andres tråder ved å spørre nye spørsmål som går utenfor det trådstarter opprinnelig spør om.

Ok, beklager. Jeg skal skjerpe meg.

Lenke til kommentar
og _net_strider: skjønner ikke.. skal du ha scroll på høyre side av iframen? er det ikke det du har da?

Skal ha scroll på høyre side inne i iframe. men ikke nede(vannrett). Sliter med å få satt width på innhold til å ikke gi noen scroll nede

så beste hadde vært om det gikk ann å bare velge scroll: updown/vertikal.....

edit : Leif

Endret av _Net_Strider
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...