Gå til innhold

CPU og hovedkort

theHollow

Anbefalte innlegg

Jeg vil nødig starte en ny diskusjon om går på hva som er best av AMD og Intel. Jeg stoler blindt på testen jeg leste her på hardware.no.

Det jeg lurer på er hovedkort til disse CPU'ene.

Jeg er like rund hjørne til å investere i noe så dumt som nye deler til PC'en min. Jeg er til dags dato ikke sikker på om det blir Intel eller AMD. Men hva slags hovedkort er å anbefales til disse to prosessorene?

- AMD Athlon XPxx00

- Intel Pentium 4 x GHz Boxed PC400

Jeg ser at hardware.no brukte MSI 845 Ultra for Intel-prosessoren i sin test.

Selv har jeg en Abit KT7A til min "gamle" AMD.

Virker detter som fornuftige valg? Trenger ikke noen form for raid.

Er det noe som ikke fremgår i testen som jeg bør vite om før jeg må velge mellom AMD og Intel? Valget heller mot AMD i og med jeg har det fra før og at det er MYE billigere. Men...

På forhånt takk...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-04-30 09:51, theHollow skrev:

Takk.

Jeg satser på DDR-RAM. RD-RAM er altfor dyrt, og jeg har hørt rykter om at det ikke ble den suksessen som folk håpet på.

Men uansett...takk for svaret :smile:

Rdram yter veldig bra, og hvis du gidder å sjekke ut prisen vil du finne ut at det heller ikke er så dyrt. Det er definitivt billigere enn ddr400 som tross for masse skryt (av urealistiske hw-entusiaster) ikke er beregnet på mainstream markedet i det hele tatt.

http://kfowler.bizland.com/temp/newest/pc1066+.jpg

Lenke til kommentar

Vel...sorry. Har ikke satt meg noe bra inn i RAM og sånt. Er så mye som skjer. Hva som er best interesserer meg ikke helt. Jeg er i den posisjonen at jeg kjøper det som er mest normalt. Og det er som regel den billigste løsningen. Er derfor ingen hardware-freak. :smile:

Velvel. Det funker vel uansett. Kommer ikke til å kjøpe ferdige løsninger som Aptiva (grøss) og Compaq (gru).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...