Gå til innhold

Trenger hjelp til Partition Magic

AK47

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har formatert C: med Partition Magic og opprettet i forkant en del som jeg la viktige filer og bilder på. Problemet mitt er at jeg ikke får installert Windows XP på maskinen etter formateringen. Har en mistanke på at det kan være noe med oppsettet, og skriver derfor ned her hva jeg får opp når jeg bruker Partition Magic Rescue disk.

type: Unallocated, Size: 20,000, Used MB: 0, Unused MB: 0, Status: None, Pri/Log: Primary

type: NTFC, Size: 77,234, Used MB: 66, Unused MB: 77,167, Status: active, Pri/Log: Primary

type: Extend, Size: 20,000, Used MB: 20,000, Unused MB: 0, Status: None, Pri/Log: Primary

type: NTFC, Size: 20,000, Used MB: .2,990, Unused MB: 17,012, Status: None, Pri/Log: Logical

Er det noen som ser feil, og har mistanke om hvorfor windows XP ikke vil installeres? Får beskjed om at Windows ikke finner harddisk tidlig under installasjonen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis disken er en S-ATA-disk, så høres det ut som at du ikke har installert driveren når WinXP ber deg om det (F8). Ellers kan du jo slette den første NTFS-partisjonen i listen din, og la WinXP opprette denne under installasjonen. Er ikke noen grunn til å bruke PM til dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...