Gå til innhold

Radiatortester post link her:


Anbefalte innlegg

Savner noen gode radiatortester,er det bare meg eller er det veldig lite av de her. Har prøvd å lete litt rundt om,men har funnet utrolig lite innfo.

Har selv en Procore,og har funnet en test hos OC.shoot.

Men skulle gjerne sett noen fler,tror også en del andre savner det.

Isåfall for å gjøre det litt lettere for oss alle kan dere legge en link her hvis dere kommer over noe interessant.

Link til test av PROCORE her.

Er også noen andre radiatorer der.

Har du et bilde av din radiator,ex montert i kabinettet/box er det lov å poste det her også,bare pass på størrelsen på bildet folkens.

La denne tråden KUN ommhandle radiator/relatert stoff

 

Linker: Procooling

Procooling

Swiftech komplett sett

Swiftech Radbox radiatorfeste

Spraylakkert heatsink vs "clean"

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
tror tester av radiatorer er mindre utbredt fordi det kanskje ikke har så stor innvirkning på tempraturen, en dual raddis med to 12cm vifter gir vel det som trengs uansett...(?)

feil. det er nettopp radiatoren som sørger for temperaturene. derfor synes jeg det er rart at det ikke er flere tester av en av de aller viktigste delene i ett system!

Lenke til kommentar

Det som er med de fleste testene er at de ikke er sammenlignet med alle de gode raddisene..

Jeg skulle ønske noen kunne gjøre en test (høy clock på cpu og gpu) hvor hele systemet er vannavkjølt. Å de brukte de 10~mest solgte radiatorne.

Og konkludert med ytelse/pris.

Lenke til kommentar
har du hørt om "edit"? tror tester av radiatorer er mindre utbredt fordi det kanskje ikke har så stor innvirkning på tempraturen, en dual raddis med to 12cm vifter gir vel det som trengs uansett...(?)

feil. det er nettopp radiatoren som sørger for temperaturene. derfor synes jeg det er rart at det ikke er flere tester av en av de aller viktigste delene i ett system!

Det har du absolutt rett i, kverna!

En god radiator er avgjørende for temperaturen. Det nytter ikke med "verdens beste vannblokk" om radiatoren er pyton.

 

Jeg for min del kunne gjerne ha påtatt meg en slik test, men problemet er å få tak i radiatorene.....

Samtidig må det nevnes at testing av radiatorer kan være en ganske delikat affære. Ikke bare må lufttemperaturen og luftfuktigheten holdes konstant til enhver tid, de bør / må også testes med varierende vannmengde / flow for å finne "the sweet spot" for alle.

En tidkrevende affære, ja, men det kunne absolutt vært interessant.

Lenke til kommentar
Du kan godt få låne Black Ice Extreme II av meg Skrue... ingen problem...

Bukker og takker så mye for tilbudet ditt, det var en hyggelig tanke!

Men jeg må nok foreløpig si neitakk, pga det faktum at nok bør ha de fleste typene på plass samtidig, for å få et mest mulig rettferdig resultat.

Det kan jo ta sin tid, og jeg vil nødig legge beslag på radiatoren din mer enn høyst nødvendig.

En annen sak, er at det nok først og fremst er importører / produsenter som bør stå for utlån av slike produkter.

Jeg tror fort de ville protestert om man i en slik sammenligning skulle bruke en brukt(?) radiator fra en privatperson.

Men som sagt; Takk for tilbudet, uansett! :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg for min del kunne gjerne ha påtatt meg en slik test, men problemet er å få tak i radiatorene.....

Samtidig må det nevnes at testing av radiatorer kan være en ganske delikat affære. Ikke bare må lufttemperaturen og luftfuktigheten holdes konstant til enhver tid, de bør / må også testes med varierende vannmengde / flow for å finne "the sweet spot" for alle.

En tidkrevende affære, ja, men det kunne absolutt vært interessant.

Apropos radiatortesting. Korleis gjekk det med Hondaen sin radiatortest?

 

Øh, ja. Eg må jo ha ein link:

 

Tysk side som testar vannkjølingsutstyr: Watercoolplanet

 

Testmetoden blir kritisert på ProCooling sitt forum. Diskusjonen rører ved forskjellen på europeisk minimalisme og amerikansk maksimalisme + litt tull.

Endret av Kvakksalveren
Lenke til kommentar
Du kan godt få låne Black Ice Extreme II av meg Skrue... ingen problem...

Bukker og takker så mye for tilbudet ditt, det var en hyggelig tanke!

Men jeg må nok foreløpig si neitakk, pga det faktum at nok bør ha de fleste typene på plass samtidig, for å få et mest mulig rettferdig resultat.

Det kan jo ta sin tid, og jeg vil nødig legge beslag på radiatoren din mer enn høyst nødvendig.

En annen sak, er at det nok først og fremst er importører / produsenter som bør stå for utlån av slike produkter.

Jeg tror fort de ville protestert om man i en slik sammenligning skulle bruke en brukt(?) radiator fra en privatperson.

Men som sagt; Takk for tilbudet, uansett! :thumbup:

Brukt??? Er helt ny den, har ikke pakka den opp engang. :!:

Får vel bare bruke den selv da :dontgetit::dribble:

Lenke til kommentar
Det har du absolutt rett i, kverna!

En god radiator er avgjørende for temperaturen. Det nytter ikke med "verdens beste vannblokk" om radiatoren er pyton.

 

Jeg for min del kunne gjerne ha påtatt meg en slik test, men problemet er å få tak i radiatorene.....

Samtidig må det nevnes at testing av radiatorer kan være en ganske delikat affære. Ikke bare må lufttemperaturen og luftfuktigheten holdes konstant til enhver tid, de bør / må også testes med varierende vannmengde / flow for å finne "the sweet spot" for alle.

En tidkrevende affære, ja, men det kunne absolutt vært interessant.

 

Skrue, du er unik! :yes:

At du påtar deg en slik jobb er ikke annet enn imponerende, en slik test ville nok hjulpet mange av oss, meg inkludert! Et litt oppftopic spørsmål som jo har med radiatorer å gjøre: Hva er forskjellene både ytelses- og størrelsesmessig mellom Black Ice Pro II og Black Ice Extreme II?

 

Dante, Hvor fikk du din fra forresten, og til hvilken pris?

Endret av Caliber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...