albe Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Jeg har en PC med winXP som plutselig ikke vil koble seg opp på internett. I helgen virket alt normalt, men igår når jeg prøvde å ringe opp, fikk jeg meldingen "Can not establish LAPD link". Jeg har ikke gjort noen forandring i hardware eller software før dette skjedde. Jeg bruker et Jensen PCI isdn-kort med den siste driveren. Jeg prøvde også et feilsøkingsprogram, og prøvde å ringe til meg selv (loopback test), med samme resultat. Noen som har peiling på hva LAPD link er, eller noen som vet om en løsning? ALBE Lenke til kommentar
BBC Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Avinnstaller ISDN-kortet og restart. Kortet innstalleres på nytt etterpå. Lenke til kommentar
DidzisK Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Quote: I helgen virket alt normalt, men igår når jeg prøvde å ringe opp, fikk jeg meldingen "Can not establish LAPD link". Du kan ringe Telenor og be dem å sjekke ISDN linje. Jeg gjorde det etter jeg kjøpte nytt ISDN kort og fikk samme feil. Det viste seg at kortet var OK og feilen var ett sted mellom huset mitt og sentralen. Det tok ca. en uke for Telenor å reparere den. [ Denne Melding var redigert av: DidzisK på 2002-04-30 10:19 ] Lenke til kommentar
albe Skrevet 30. april 2002 Forfatter Del Skrevet 30. april 2002 Quote: On 2002-04-30 10:18, DidzisK skrev: Quote: I helgen virket alt normalt, men igår når jeg prøvde å ringe opp, fikk jeg meldingen "Can not establish LAPD link". Du kan ringe Telenor og be dem å sjekke ISDN linje. Jeg gjorde det etter jeg kjøpte nytt ISDN kort og fikk samme feil. Det viste seg at kortet var OK og feilen var ett sted mellom huset mitt og sentralen. Det tok ca. en uke for Telenor å reparere den. <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: DidzisK på 2002-04-30 10:19 ]</font> Lenke til kommentar
kosh Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 ikkje rart, LAPD = Link Access Procedure D-channel (HDLC subset) dette er protokollen som blir brukt til ISDN i kommunikasjon *tilbake til lesing til eksamen i datakommunikasjon* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå