Khushal Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Hei! Jeg har tenlkt til og bygge en pc, men som sagt har jeg ikke peiling på datakomponenter. Prisantydning: rundt 3000 KR Skal maskinen overklokkes? Svar: Nei AMD-basert Deler jeg ikke trenger: Skjerm, tastatur,mus, skjermkort, Harddisk, cd-rom, diskettstasjon. Dette skal pcèn brukes til: Vanlig arbeiding og til og se filmer og sånt, ikke til så mye spilling. Kommentar: Også vil jeg ha dette kabinettet: Q-Tec L-MD Black, også en bra avkjølingsvifte PÅ forhånd takk! Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 (endret) Jeg vil sterkt fraråde Q-Tec, kabinettene er av middels kvalitet og strømforsyningene suger hardt! Det er en generell mening på dette forumet. Det er virkelig verdt det å legge penger i noe som holder og kan brukes ved senere oppgraderinger. Da forsto jeg det slik at det du trengte, var prosessor, hovedkort, minne og kabinett? Fra Netshop: Abit NF7 V2.0 Hovedkort Socket A - nForce2 Ultra400/MCP, ATX,USB2.0,LAN 595,- AMD Athlon XP 2500+ 1.833GHz /333MHz - Socket A, 512KB cache Barton BOXED 775,- AOpen H500B 300W Silent, ATX Tower. - Midi Tower 650,- TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB Dual Pack - Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs 825,- Zalman ZM-F1 80x80mm vifte - ZM-F1 64m³/time, 20-34 dB(A) x 2 = 158 Totalt: 3003,- + frakt Her får du er godt kabinett med to vifter, et godt hovedkort (obs, har ikke s-ata) og XP2500+ som gir veldig mye ytelse i forhold til pris. Hovedkortet med nForce2 har Dual DDR, og det får du utnytte med 2x256MB TwinMos RAM, og det skulle vel holde så lenge du ikke spiller noe særlig. Prosessoren kommer med egen kjøler og vifte, så dette trengs ikke utenom. Endret 12. august 2004 av Playmofetish Lenke til kommentar
Khushal Skrevet 12. august 2004 Forfatter Del Skrevet 12. august 2004 (endret) Ok, Takk for hjelpen. Ja du forsto det riktig =) Og en ting er dette en pc som ikke bråker så mye?, for den jeg sitter på nå plager vettet av meg. Endret 12. august 2004 av Khushal Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 det er vanskelig å vite hva som bråker i en PC, det kan godt være skjermkortet eller harddisken du har fra før av er verstingene. Men jeg tror ikke mitt oppsett skulle være noe særlig bråkete, viftene kan justeres, så de ikke bråker så mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå