torms Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Jeg har en variabel som skal benyttes til å navngi en tabell. Hva er riktig syntaks? $query = "CREATE TABLE $nytabell (Idnavn INT NOT NULL AUTO_INCREMENT,PRIMARY KEY(Nr), Navn VARCHAR(30),Sklag VARCHAR(30),Klasse VARCHAR(4),Idstevne INT(3),Idhold INT(3))"; Mener problemet ligger ligger på bruken av $nytabell. Skal det være: '$nytabell' eller "+$nytabell+" eller $nytabell Får ingen av de ovenfornevnte til å fungere som ønsket. Og med det samme jeg er i gang: hvor mange rader er det smart å ha i en tabell før det har stor betydning for hastigheten? -torms Lenke til kommentar
laukis Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Hva med: query = "CREATE TABLE".$nytabell."(Idnavn INT NOT NULL AUTO_INCREMENT,PRIMARY KEY(Nr), Navn VARCHAR(30),Sklag VARCHAR(30),Klasse VARCHAR(4),Idstevne INT(3),Idhold INT(3))"; Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 (endret) Du må ha ` rundt tabellnavn og kolonnenavn i spørringene dine. Du mangler også en kolonne for PRIMARY KEY'en din.. satte inn det som trengs i spørringen under: $sql = "CREATE TABLE `$nytabell` ( `Idnavn` INT NOT NULL AUTO_INCREMENT , PRIMARY KEY ( `Idnavn` ) , `Navn` VARCHAR( 30 ) , `Sklag` VARCHAR( 30 ) , `Klasse` VARCHAR( 4 ) , `Idstevne` INT( 3 ) , `Idhold` INT( 3 ) )"; Må opp i noen tusen rader før hastigheten begynner å synke merkbart, tror jeg. Endret 12. august 2004 av lokaltog Lenke til kommentar
torms Skrevet 12. august 2004 Forfatter Del Skrevet 12. august 2004 Du må ha ` rundt tabellnavn og kolonnenavn i spørringene dine. Du mangler også en kolonne for PRIMARY KEY'en din.. satte inn det som trengs i spørringen under: $sql = "CREATE TABLE `$nytabell` ( `Idnavn` INT NOT NULL AUTO_INCREMENT , PRIMARY KEY ( `Idnavn` ) , `Navn` VARCHAR( 30 ) , `Sklag` VARCHAR( 30 ) , `Klasse` VARCHAR( 4 ) , `Idstevne` INT( 3 ) , `Idhold` INT( 3 ) )"; Må opp i noen tusen rader før hastigheten begynner å synke merkbart, tror jeg. Dette fungerte fint hos meg: $query = "Create table $nytabell (Idnavn INT NOT NULL AUTO_INCREMENT,PRIMARY KEY(Idnavn), Navn VARCHAR(30),Sklag VARCHAR(30),Klasse VARCHAR(4),Idstevne INT(3),Idhold INT(3))"; Det var primærnøkkelen jeg hadde gitt feil navn.. Snutter ` rundt tabellnavnet blir ikke riktig når det er en variabel som brukes. Tabellnavnet blir da variabelnavnet i stedet for variabel-innholdet. -torms Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå