Dan Hansen Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Hva er det egentlig W3C HTML Validation Service gjør for noe? Lenke til kommentar
EC Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Quote: On 2002-04-30 03:24, Dan Hansen skrev:Hva er det egentlig W3C HTML Validation Service gjør for noe? Den sjekker om siden du validerer følger en gitt standard. Dette skal være satt i dokumentet, eller du kan force en annen validering - noe som er kjekt ved overgang fra HTML 4.01 Transitional / Strict til XHTML. F.eks. Validatoren passer på at alle elementer følger standarden. Gjør de det, skal dokumentet i teorien vises korrekt på alle nettlesere som støtter gjeldende standard. Da vil også lesere som Lynx og leselister for blinde kunne lese siden på skikkelig vis. Kort og enkelt et _meget_ bra verktøy som flere webdesignere burde lære seg å bruke.... Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 30. april 2002 Forfatter Del Skrevet 30. april 2002 Ok, sålangt har jeg kun sjekket manuelt at de kan leses i IE, Netscape og Opera, men dette er kanskje ikke nok? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 burde holde det....jeg pleier som regel bare sjekke i opera (da jeg holder meg til denne browseren vanligvis). opera er jo litt 'særere' enn ie...så funker det i opera så skal det jo funke i ie også.... Lenke til kommentar
EC Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Quote: On 2002-04-30 03:44, Dan Hansen skrev:Ok, sålangt har jeg kun sjekket manuelt at de kan leses i IE, Netscape og Opera, men dette er kanskje ikke nok? Nix. Siden kan inneholde masse feil, men allikevel vises slik du vil. Da er det som regel flaks, eller så er browseren dårlig på dette. Fins bare et fåtall browsere som oppfører seg korrekt i følge W3C. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå