Moskus Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Hallo igjen! Jeg har fått hentet inn en del data fra et Excel-regneark, og vil vise deler av disse dataene i en Datagrid (som jeg har forstått skal være noe á la regneark). Dataene mine ligger i en array kalt "aDatabase" og har to dimensjoner på 365 og 32 (0 To 365, 0 To 32). Så prøver jeg: grdData.DataSource = aDatabase uten noe særlig resultat. Hva er hemmeligheten til å bruke Datagrid med arrays? Eller er det bare mulig å bruke DataGrid hvis man bruker databaser? Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 er det bare mulig å bruke DataGrid hvis man bruker databaser? Kan jeg aldri tenke meg, selv om jeg aldri har brukt denne kontrollen. Se om kontrollen har noe alla excelarket sin måte å hente/tilordne verdier på: datagrid.Range("A1") = MinArrayStreng(3) Hva heter ocx'en? Kanskje jeg kan hjelpe deg videre... Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Det skal fungere, men du bør gjøre det før formen vises. Jeg antar at datagrid'en har samme størrelse som array'et. Data Binding er at du kobler array til datagrid, sånn at det er innholdet i array'et som vises på form'en. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 12. august 2004 Forfatter Del Skrevet 12. august 2004 Jeg antar at datagrid'en har samme størrelse som array'et. Dette er litt flaut... MEN: Jeg klarer ikke engang å definere antall rader og kolonner i DataGrid'en. dga01: Et godt tips, men Range fungerer ikke med DataGrid. Men takk for hjelpen! Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Jeg gjorde et forsøk, men jeg får feil på at array ikke er endimensjonal. Så du er nødt til å bruke DataSet og DataTable, antar jeg. Det er et eksempel i beskrivelsen av DataGrid Class du kan se på i .NET Framework SDK Documentation. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 12. august 2004 Forfatter Del Skrevet 12. august 2004 Det er et eksempel i beskrivelsen av DataGrid Class du kan se på i .NET Framework SDK Documentation. Okay, will do! Takker for hjelp! Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Dette er litt flaut... MEN:Jeg klarer ikke engang å definere antall rader og kolonner i DataGrid'en. Enda flauere for meg. Jeg har misforstått datagrid litt. Jeg holder på å lære meg .NET (med C#), har tidligere brukt VB6. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå