Gå til innhold

Win XP med SP2 på laptopp, vil ikke slå seg av?

wil

Anbefalte innlegg

jeg sliter litt med et problem, som jeg også har hatt før på en annen pc (ikke en laptopp) har seg nemmelig slik at jeg som de fleste andre som har Engelsk XP har installert den nyeste SP2`en for Windows XP. installasjonen gikk fint og alt, på begge pc`ene mine, men så kommer problemet, på hovedpc`en min funka alt fett og det meste var opp å gikk, men laptoppen min ville ikke slå seg av etter installasjon av SP2, den står bare Windows Shutdowning eller noe i den duren. jeg husker rett og slett ikke hvordan jeg fiksa. det, skal se om jeg finner en løsning, men trenger litt hjelp av dere.

noen som har en løsning.

håper på mange svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som jeg skriver om - problemet med å få maskinen til å slå seg av selv, er et ganske vanlig problem med eldre pc'er og XP. De blir gjerne stående på "Nå er det trygt å slå av maskinen" istedenfor å skru seg av selv. Så hvis det er akkurat dette som er ditt problem, så løser det seg med å merke av APM. Hvis du har en forholdsvis ny maskin (2002 - 2004), så er det sansynligvis ikke det som er feilen

Lenke til kommentar

mener å huske at jeg fikk maskinen min i 1998 eller noe. det er en 800 MHZ, 128 MB SDRAM, 20 GB harddisk. har nå prøvd tipsene deres, men finner ikke noe som heter APM heller. litt merkelig, jeg avslutta de fleste prosessene under oppgavebehandlingen, men dette funka heller ikke. hehe tok tilogmed å avslutta svchost.exe, men da fikk jeg visst blaster/sasser :blush: men som sagt jeg finner ikke APM funksjonen her. jeg har Engelsk XP PRO med SP2

flere tips?

skal se om jeg går inni bios etterpå, men det kan jo ikke være der feilen ligger siden at jeg kunne slå den av når jeg hadde SP1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...