wil Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 jeg sliter litt med et problem, som jeg også har hatt før på en annen pc (ikke en laptopp) har seg nemmelig slik at jeg som de fleste andre som har Engelsk XP har installert den nyeste SP2`en for Windows XP. installasjonen gikk fint og alt, på begge pc`ene mine, men så kommer problemet, på hovedpc`en min funka alt fett og det meste var opp å gikk, men laptoppen min ville ikke slå seg av etter installasjon av SP2, den står bare Windows Shutdowning eller noe i den duren. jeg husker rett og slett ikke hvordan jeg fiksa. det, skal se om jeg finner en løsning, men trenger litt hjelp av dere. noen som har en løsning. håper på mange svar. Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 (endret) Kan tenke meg at det er et program som går i bakgrunnen som henger. Trykk ALT/CTRL/DEL og slå av de programmene som kan henge og prøv å slå av maskinen etter dette. Da trur jeg den kommer. Endret 12. august 2004 av John Kr Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Gå til kontrollpanelet -> power options, så ser du om det er en avmerkingsboks som det står APM på "Automatic Power Management). Kryss av den, mulig det hjelper.... Lenke til kommentar
wil Skrevet 12. august 2004 Forfatter Del Skrevet 12. august 2004 skal sjekke om det funker nå snart. jeg tror ikke at det er programmer som henger, for det er minimalt med programmer i XP`en her. merkelig at jeg fikk dette problemet etter at jeg installerte SP2 da. Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Det som jeg skriver om - problemet med å få maskinen til å slå seg av selv, er et ganske vanlig problem med eldre pc'er og XP. De blir gjerne stående på "Nå er det trygt å slå av maskinen" istedenfor å skru seg av selv. Så hvis det er akkurat dette som er ditt problem, så løser det seg med å merke av APM. Hvis du har en forholdsvis ny maskin (2002 - 2004), så er det sansynligvis ikke det som er feilen Lenke til kommentar
wil Skrevet 12. august 2004 Forfatter Del Skrevet 12. august 2004 mener å huske at jeg fikk maskinen min i 1998 eller noe. det er en 800 MHZ, 128 MB SDRAM, 20 GB harddisk. har nå prøvd tipsene deres, men finner ikke noe som heter APM heller. litt merkelig, jeg avslutta de fleste prosessene under oppgavebehandlingen, men dette funka heller ikke. hehe tok tilogmed å avslutta svchost.exe, men da fikk jeg visst blaster/sasser men som sagt jeg finner ikke APM funksjonen her. jeg har Engelsk XP PRO med SP2 flere tips? skal se om jeg går inni bios etterpå, men det kan jo ikke være der feilen ligger siden at jeg kunne slå den av når jeg hadde SP1. Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 (endret) Bruk denne kommandoen i Kjør for slukke maskinen! shutdown.exe -c "Nå skrur den seg av, håper jeg!" -t 10 -s Funker på min! Endret 13. august 2004 av rat911 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå