Gå til innhold

hvilket lydkort bør jeg velge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal du bruke DAC'en i forsterkeren eller lydkortet? (omformulert: Skal du bruke en digital kabel mellom PC og forsterker?)

 

Skal du bruke digital overføring så trenger du vel ikke noe superkort, bare det har bit-perfect overføring.

 

Se på m-audio og Terratec kort om du skal bruke analog overføring.

Endret av Gunnar_
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hvordan kan et kort til 243 kr som har 7,1 være bedre enn et med 2,0 til over 1000 kr? :hmm:

Vel, det har ingen andre nevneverdige funksjoner enn å spille bra 2 kanals lyd (de andre kanalene bruker en annen DAC). Driverne er også ganske råtne, men funker jo helt bra hvis du ikke ska gjøre noe annet enn å spille musikk. Det er forresten basert på samme lydchip (Envy24) som M-Audio Revo og Terratec kortet.

 

Det er en tråd om det her på forumet.

Lenke til kommentar

Kommer an på hva du mener med best til spill.

Hvis du mener EAX, så er dette et Creative-konsept som mange spill støtter, og som gir en god miks i flerkanalsoppsett. (du hører presist hvor ting kommer fra etc)

 

Derimot er den generelle lydkvaliteten relativt dårlig på Creative-kort, og jeg kan ikke si at jeg har savnet EAX-effekter på mitt E-MU (som jo eies av creative..blah) 1212, jeg foretrekker kvalitet i 2 kanaler framfor masse sorround-tull.

 

Så om Creative er best i spill avhenger i stor grad på høyttaleroppsettet ditt. Med billige 5.1 sett vil du kanskje ha vel så mye glede av et Creative-kort med EAX-støtte som et dyrere kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...