Gå til innhold

Ungdomspartiet SU .

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det står i klartekst at "opplæring i videregående skole eller i lærebedrift skal være gratis" Når man så må kjøpe bøker til noen tusen og gjerne noen hundrelapper i "kopipenger" så er det ikke gratis lenger. Samle inn giroer fra alle på skolen din og send til Kristin Clemet.

Lenke til kommentar
Det står i klartekst at "opplæring i videregående skole eller i lærebedrift skal være gratis" Når man så må kjøpe bøker til noen tusen og gjerne noen hundrelapper i "kopipenger" så er det ikke gratis lenger. Samle inn giroer fra alle på skolen din og send til Kristin Clemet.

Eventuelt oppløs u-loven.

?Med lov skal landet bygges, og ikke med ulov ødes?; Frostatingloven.

Lenke til kommentar
Er det noen som har paragrafnr. eller lignende til disse rettighetene våre om kostnadsfrie skolebøker? Jeg visste seriøst ikke at vi hadde rett til det! Akkurat nå vurderer jeg å skrive et brev vedlagt en giro til fylkesmannen som det ble fåreslått før her! Men for seriøshetens skyld trenger jeg litt paragrafhenvisninger  :fun:

I lov om videregående opplæring, § 3-1, står det: "Opplæringen i offentlig videregående skole eller i lærebedrift er gratis".

Endret av Ext-Seeno
Lenke til kommentar
Er det noen som har paragrafnr. eller lignende til disse rettighetene våre om kostnadsfrie skolebøker? Jeg visste seriøst ikke at vi hadde rett til det! Akkurat nå vurderer jeg å skrive et brev vedlagt en giro til fylkesmannen som det ble fåreslått før her! Men for seriøshetens skyld trenger jeg litt paragrafhenvisninger  :fun:

I lov om videregående opplæring, § 3-1, står det: "Opplæringen i offentlig videregående skole eller i lærebedrift er gratis".

med tanke på nick bildet ditt..

er du kommunist?

Lenke til kommentar

Eg vurderte å joine SU faktisk. Men så fant eg ut at meningene deres var myeee mer til venstre enn SV... Dessuten husker at det stod noe sånt som "Norgest kuleste organisasjon".....etter at eg leste det så hadde eg litt problemer med å ta dem seriøst... :shrug:

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Vel, SV er sosialdemokrater og svært systemlojal. Og en ledelse som gir en lang katt i medlemenes meninger og landsmøtevedtak. SV ønsker ingen sosialisme, de mangler en god analyse av samfunnet og ønsker stort sett å administrere kapitalismen, dødfødt.

SU er hakket bedre, men de mangler en god analyse og klasseperspektiv.

Lenke til kommentar

med tanke på nick bildet ditt..

er du kommunist?

Ja jeg er selvsagt kommunist.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...