Lungemannen Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 (endret) Ja. Jeg fant ikke noe juridisk grunnlag for å kreve at fylkeskommunen skal betale bøkene våre. Mulig jeg ikke letet bra nok, men. Som du sier er hele loven en selvmotsigelse. Endret 12. august 2004 av Lungemannen Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Det står i klartekst at "opplæring i videregående skole eller i lærebedrift skal være gratis" Når man så må kjøpe bøker til noen tusen og gjerne noen hundrelapper i "kopipenger" så er det ikke gratis lenger. Samle inn giroer fra alle på skolen din og send til Kristin Clemet. Lenke til kommentar
student-stjørdal Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Det står i klartekst at "opplæring i videregående skole eller i lærebedrift skal være gratis" Når man så må kjøpe bøker til noen tusen og gjerne noen hundrelapper i "kopipenger" så er det ikke gratis lenger. Samle inn giroer fra alle på skolen din og send til Kristin Clemet. Eventuelt oppløs u-loven. ?Med lov skal landet bygges, og ikke med ulov ødes?; Frostatingloven. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Så man skal løse opp loven, fordi ingen følger den? Lenke til kommentar
Purify Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Så man skal løse opp loven, fordi ingen følger den? Ja steike, det var en god idè! Lenke til kommentar
student-stjørdal Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Så man skal løse opp loven, fordi ingen følger den? Nei, man skal oppløse loven fordi den er en u-lov. En lov skal beskytte befolkningen, f.eks fra mordere. En u-lov derimot krenker befolkningen, og vil øde landet, da staten skifter fra å være beskytter, til å være røver. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Nei, man skal oppløse loven fordi den er en u-lov.En lov skal beskytte befolkningen, f.eks fra mordere. En u-lov derimot krenker befolkningen, og vil øde landet, da staten skifter fra å være beskytter, til å være røver. HAHHAHA, beste jeg har hørt på lenge. Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 SU er en organisasjon som bør knuses. Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 SU er en organisasjon som bør knuses. Saklig som vanlig Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 SU er en organisasjon som bør knuses. Støttes til tusen. Lenke til kommentar
Drama Llama Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 (endret) Er det noen som har paragrafnr. eller lignende til disse rettighetene våre om kostnadsfrie skolebøker? Jeg visste seriøst ikke at vi hadde rett til det! Akkurat nå vurderer jeg å skrive et brev vedlagt en giro til fylkesmannen som det ble fåreslått før her! Men for seriøshetens skyld trenger jeg litt paragrafhenvisninger I lov om videregående opplæring, § 3-1, står det: "Opplæringen i offentlig videregående skole eller i lærebedrift er gratis". Endret 12. august 2004 av Ext-Seeno Lenke til kommentar
gjermundnes Skrevet 13. august 2004 Forfatter Del Skrevet 13. august 2004 Er det noen som har paragrafnr. eller lignende til disse rettighetene våre om kostnadsfrie skolebøker? Jeg visste seriøst ikke at vi hadde rett til det! Akkurat nå vurderer jeg å skrive et brev vedlagt en giro til fylkesmannen som det ble fåreslått før her! Men for seriøshetens skyld trenger jeg litt paragrafhenvisninger I lov om videregående opplæring, § 3-1, står det: "Opplæringen i offentlig videregående skole eller i lærebedrift er gratis". med tanke på nick bildet ditt.. er du kommunist? Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 No har vel SU meir på programet enn gratis skulebøker?? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 SU er en organisasjon som bør knuses. Støttes til tusen. Da kan man vel knuse Unge Høyre i samme slengen, da? Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Og resten av det så kalte demokratiet Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Bare så synd at SV er så jævlig systemlojale at de aldri i verden ville finne på å innføre gratis skolebøker. Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Eg har ein følleslse av at det er stor forskjel mellom SU og Sv. Dei Su erene eg kjener er vertfall ofte misfornøyd med det sv gjør. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 (endret) Eg vurderte å joine SU faktisk. Men så fant eg ut at meningene deres var myeee mer til venstre enn SV... Dessuten husker at det stod noe sånt som "Norgest kuleste organisasjon".....etter at eg leste det så hadde eg litt problemer med å ta dem seriøst... Endret 13. august 2004 av TLZ Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Vel, SV er sosialdemokrater og svært systemlojal. Og en ledelse som gir en lang katt i medlemenes meninger og landsmøtevedtak. SV ønsker ingen sosialisme, de mangler en god analyse av samfunnet og ønsker stort sett å administrere kapitalismen, dødfødt. SU er hakket bedre, men de mangler en god analyse og klasseperspektiv. Lenke til kommentar
Drama Llama Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Er det noen som har paragrafnr. eller lignende til disse rettighetene våre om kostnadsfrie skolebøker? Jeg visste seriøst ikke at vi hadde rett til det! Akkurat nå vurderer jeg å skrive et brev vedlagt en giro til fylkesmannen som det ble fåreslått før her! Men for seriøshetens skyld trenger jeg litt paragrafhenvisninger I lov om videregående opplæring, § 3-1, står det: "Opplæringen i offentlig videregående skole eller i lærebedrift er gratis". med tanke på nick bildet ditt.. er du kommunist? Ja jeg er selvsagt kommunist. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå