ArchAngel750 Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 (endret) Har hatt litt prob med cpu temp etter jeg kjøpte abit IC7-MAX3 hovedkort, har samme cpu vifte som jeg hadde på mitt Asus P4C800 men tempraturen er faktisk helt oppi 60-65c (uten load) men når jeg kjenner på kjøleribba er den lunka... Hva kan årsake dette probleme når jeg hadde 30-40c på mitt Asus P4C800, og i såfall hva kan jeg gjøre for å fikse det? # Topic endret # Endret 12. august 2004 av Dollar Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 1. Bytt topic 2. Hvorfor bytta du? 3. Har du hatt kjølepasta på? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Du kan jo sjekke om du ikke har det populære viruset som spiser 100% CPU, dette er jo noe som fører til stor varme, selv når pc`en idler. Lenke til kommentar
ArchAngel750 Skrevet 12. august 2004 Forfatter Del Skrevet 12. august 2004 1. Bytt topic2. Hvorfor bytta du? 3. Har du hatt kjølepasta på? Første gang jeg bruker forum var ikke helt sikker på åssen det funka... Har kjølepasta på, tviler sterkt på at jeg har noen virus skjekka det over nett her om dagen , desuten har jeg skjekka task manager jeg bruker 1-3% av cpu! (Å foresten er ikke detta forume opent for alle så hvorfor skal jeg ikke få lage topic ) Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 (endret) 1. Bytt topic2. Hvorfor bytta du? 3. Har du hatt kjølepasta på? Første gang jeg bruker forum var ikke helt sikker på åssen det funka... Har kjølepasta på, tviler sterkt på at jeg har noen virus skjekka det over nett her om dagen , desuten har jeg skjekka task manager jeg bruker 1-3% av cpu! (Å foresten er ikke detta forume opent for alle så hvorfor skal jeg ikke få lage topic ) Det har litt med rettnings linjene å gjøre, en god ting å skrive her ville vært "Uforklarelig høy temp på cpu" eller lignende. Du skjønner de nevnte rettningslinjer sier at et topic skal være informerende og det kan man jo ikke si om ditt!. Men velkommen til forumet Det er noe her som tyder på at det er dårlig kontakt mellom kjøler og cpu siden det er lunket på kjøleren og 60 grader på cpu. 1. For mye/lite goop? 2. Er kjøleren satt helt ned på cpu (god kontakt) 3. Sjekk tempsensorer for nøyaktighet, bruker du innebygde så kan forskjellie bioser og versjoner av programmer gi forskjellig resultat. 4. Bruk et godt og riktig termometer til å sjekke nøye. Endret 12. august 2004 av teknikeren Lenke til kommentar
Kenneth_S Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Og som en tilleggsopplysning kan det jo også nevnes at Abit og Asus sine hovedkort er bortimot motpoler når det gjelder å vise korrekte temperaturer. Der Asus viser ofte for lav temp, og Abit for høy temp. http://www.legitreviews.com/Reviews/coretemp_1.shtml Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Og som en tilleggsopplysning kan det jo også nevnes at Abit og Asus sine hovedkort er bortimot motpoler når det gjelder å vise korrekte temperaturer. Der Asus viser ofte for lav temp, og Abit for høy temp.http://www.legitreviews.com/Reviews/coretemp_1.shtml Stemmer!, var bare det jeg manglet på forklaringen ovenfor. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Og som en tilleggsopplysning kan det jo også nevnes at Abit og Asus sine hovedkort er bortimot motpoler når det gjelder å vise korrekte temperaturer. Der Asus viser ofte for lav temp, og Abit for høy temp.http://www.legitreviews.com/Reviews/coretemp_1.shtml Stemmer dette på ALLE Abit hovedkort ? Eneste problem jeg møter ved overklokking er temperatur. Lenke til kommentar
Kenneth_S Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Og som en tilleggsopplysning kan det jo også nevnes at Abit og Asus sine hovedkort er bortimot motpoler når det gjelder å vise korrekte temperaturer. Der Asus viser ofte for lav temp, og Abit for høy temp.http://www.legitreviews.com/Reviews/coretemp_1.shtml Stemmer dette på ALLE Abit hovedkort ? Eneste problem jeg møter ved overklokking er temperatur. Nei, det stemmer nok ikke på ALLE abit og asus kort. Men det har vært en trend som har gått igjen på flere av modellene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå