Switchblade Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Har Adsl linje fra Tiscali (@#*& som ikke klarer å gi meg full hastighet). Bruker idag nettverkskabel til pcen. Men skal nå flytte pcen fra loftet til kjelleren og er ikke noe fan av kabler som henger over alt(kabelen som går til loftet ligger i veggen. Gjorde dette under oppussing av huset). Lurte derfor på om jeg kan kjøpe 2 stk 3Com Access pungt. Koblingen blir da som følger: Tlf kontakt --- Adsl router --- Access pungt --- Access pung --- Switch --- x antall pcer Test av access pungte jeg har tenkt å kjøpe med mindre noen har noen argumenter for at jeg burde kjøpe noe annet. Siden access punget koster 950,- og det eneste pci wlan kortet jeg fant på komplett koster 850,- betaler jeg lett 100,- ekstra for et mye mere fleksibelt og ikke minst mye mer praktisk nettverk, da det av og til skjer at folk tar med seg pcen og blir hos meg et par dager:) Greit å slippe at all internett trafikken fra alle sammen skal gå gjennom min pc siden ingen av de andre har wlan kort. Håper noen kan svare meg på dette... Lenke til kommentar
Yoshy Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Så lenge de kan settes opp som brigde burde det fungere fint. Bruker selv 2 stk dlink DWL 900AP mellom meg og en kompis (400 meter) Lenke til kommentar
Switchblade Skrevet 12. august 2004 Forfatter Del Skrevet 12. august 2004 Høres bra ut:) Da må jeg kansje bare få bestilt så jeg kan få satt det opp. Noen som har prøvd dette access pointe? Er 400 meter langt på wlan? Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Så lenge de kan settes opp som brigde burde det fungere fint. Bruker selv 2 stk dlink DWL 900AP mellom meg og en kompis (400 meter) 400 meter Det er jo ikke mulig vel? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Funker vel fint om du har kraftige antenner og fri sikt? Han sier jo at han får det til. Lenke til kommentar
ferale74 Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Kjøp heller wlan. Mye bedre, og det er jo fremtiden. Så slipper du å oppgradere senere. Du kjøper jo ikke ADSL for dine venner, men for deg selv. Har de ikke wlan kort, så skal jo ikke det være ditt problem. Sjekk også andre nettbutikker for kort, ikke alltid at komplett er billigst. Ebay feks. Lenke til kommentar
bjorn.e Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 (endret) Kjøp heller et AP og et PCI kort, sparer penger på det: PCI (cnet): http://komplett.no/k/ki.asp?sku=301248&cks=PRL - 350,- PCI (smc): http://komplett.no/k/ki.asp?sku=117794&cks=ACC - 495,- AP: http://komplett.no/k/ki.asp?sku=122938&cks=PRL - 795,- begge er fra SMC, har hatt litt mye krøll med 3COM trådløse nett. AP'en kan i allefall brukes som bridge viss du velger 2. Eneste fordelen med 2 AP'er og en switch er større båndbredde på LAN'et, og lavere ping-tider. Trådløse nett har vel i overkant av 1ms, mot 0.2-0.4ms på vanlige. Er jo riktig nok bare 300 kr i forskjell vis du allerede har switchen - og det er ikkje så mye strøm de to ekstra boksene vil trekke - så viss du vil ha, go for it! ed: billigere kort.. Endret 12. august 2004 av bjorn.e Lenke til kommentar
Switchblade Skrevet 12. august 2004 Forfatter Del Skrevet 12. august 2004 (endret) Har 3Com switch fra før. Er vel en fordel å kjøre samme produsent på utstyret for at det skal virke best mulig eller? Alle vennene mine har adsl hjemme så det betyr jo at jeg låner nett av dem når jeg er der. Gjør ikke akkurat meg så mye at de låner nett når de er hos meg da:) Endret 12. august 2004 av Switchblade Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Switchblade: Tror ikke det skal ha noe å si, men kanskje det! Lenke til kommentar
Switchblade Skrevet 12. august 2004 Forfatter Del Skrevet 12. august 2004 Kansje hva? Mener du at det kansje har noe å bety? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Har 3Com switch fra før. Er vel en fordel å kjøre samme produsent på utstyret for at det skal virke best mulig eller? Det kan være lurt å ha samme merke på f.eks wlan-kort og accesspoint. Om du har en switch av et annet merke spiller nok ingen rolle. Lenke til kommentar
Switchblade Skrevet 13. august 2004 Forfatter Del Skrevet 13. august 2004 oki. takk for feedback alle sammen. Har bestilt to stk av 3com ap. så satser vi på at de gjør jobben jeg vil at de skal gjøre:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå