FJERNET111 Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Forskjellen er vel heller at rundt Middelhavet er ikke ungdommen like sykelig opptatt av å bli full som Norge (og Sverige). Det er bare noe som skjer når de tar en fest. Det blir feil å si at de drikker seg full hele uken, det er forskjell på et par glass vin på en torsdag og en fyllekule på lørdag. Vel de jeg har møtt fra diverse land tar seg noen glass vin i løpet av uken også drikker de seg fullstendig kanon i helgen. Mulig jeg har møtt feil folk, men jeg tror definitivt helgefyll er på full vei inn i landene rundt middelhavet... Har vel noe med club-kulturen å gjøre. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Vel de jeg har møtt fra diverse land tar seg noen glass vin i løpet av uken også drikker de seg fullstendig kanon i helgen. Jeg har bodd i de landene en tid, og det er vel sånn at det er stor forskjell på folk. Mange drikker seg full, men jeg tror aldri jeg har opplevd at noen av dem fortelle meg at "nå må du drikke mer, eller så blir du ikke full". Kanskje fordi det ikke er nødvendig, men kulturen er i hvert fall litt forskjellig. Opplever heller ikke at folk "tøffer" seg ved å drikke. Det så vanlig at det ikke er noen tøft. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 (endret) Jeg er nå 14 år, og mange jeg kjenner drikker, selv har jeg ikke engang rørt flaska enda.. har jo fått smake av min far en gang, men det telles ikke.. Synes det er helt sykt, hva faen skal folk på min alder drikke seg drita for? har faen meg bedre ting og gjøre en og kaste bort penger på og kjøpe sprit og tobakk etc! Jeg skal ihvertfall vente til jeg er minst 16 år! Endret 16. august 2004 av Sc0oT Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Jeg skal ihvertfall vente til jeg er minst 16 år! Fornuftig tanke. Selv er jeg 16 og har kun drukket skikkelig en gang. Lærte litt dagen etterpå, ja. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 (endret) heheh, har liksom ikke interesse for og drikke.. Var jo en tøffing i 6. klasse, begynte og røke med noen kompiser.. Varte helt til mamma fant det ut, da var det faen ikke tøft ( .. aldri mer ) .. har heller ikke skjedd noe mer! har på følelsen at jeg blir tatt visst jeg drikker og.. Og dermed får jeg ikke lyst! Endret 16. august 2004 av Sc0oT Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Selv har jeg aldri prøvd å røyke! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Selv har jeg aldri prøvd å røyke! Ikke jeg heller. Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 I Frankrike og andre land rundt Middelhavet, der lærer barna å drikke vin fra de er små barn. Der drikker ungdommen mest alkohol av alle land. Men! De drikker kontrolert! Veldig få av de ungdommene er fulle slik som de er her i Norge. I Norge er det om å gjøre å bli full for det er tøft.! Vi skal heller lære av andre land! Har du vært mye med ungdommer fra andre land som Italia, Ungarn, Spania, Frankrike? Tenkte jeg det ikke... De har så godt som like dårlig drikkekultur som vi har, også drikker de hele uken i tillegg. Og det at de på landsbygden i Portugal gir småbarn suttekluter med portvin på slik at de blir hjerneskadede er ikke en bra ting! Jeg har vært mye med ungdommer fra Frankrike, er det hver sommer og skjenner en god del ungdommer derifra, ja. . Og ja de drikker mye mer kontrolert en i Norge. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Selv har jeg aldri prøvd å røyke! Ikke jeg heller. Jeg har verken røykt eller drukket, og utenom litt hasj i helgene for å roe nervene er jeg helt ren. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Selv har jeg aldri prøvd å røyke! Ikke jeg heller. Jeg har verken røykt eller drukket, og utenom litt hasj i helgene for å roe nervene er jeg helt ren. For det er jo bare såååååååå mye bedre... Nei, alkohol anser jeg for å være bedre en hasj.. Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 SteffyBoy: Du kødder, sant? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Nei, alkohol anser jeg for å være bedre en hasj.. Hvorfor det, egentlig? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 hasj > alkohol > tobakk du har større sjanse for å skade andre i fylla enn i hasj-rus. Jeg er straks 17, drikker ikke. Ikke pga noe hyperkristenhet eller noe, for jeg er slett ikke religiøs, men jeg synes det er tåpelig. Hvorfor skal du bryte ned din egen kropp og kanskje risikere å skade andre bare for å få et kick? Den som ikke har det like moro utenfor fylla er patetisk. Myndighetene burde tilby billig metalnol i håp om at noen drakk seg ihjel, så er samfunnet kvitt det problemet uten samvittighet. Metanol-ofrene nå bare jubler jeg over (overdrevet) Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Nei, alkohol anser jeg for å være bedre en hasj.. Hvorfor det, egentlig? Alkohol er en lovlig næring, når du kjøper hasj støtter du en illegal. Det er forskjellen. Jeg velger å tro at det er en grunn til at det er forbudt. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Alkohol er en lovlig næring, når du kjøper hasj støtter du en illegal. Det er forskjellen. Jeg velger å tro at det er en grunn til at det er forbudt. Den tankegangen er jeg helt med på. Trodde egentlig du snakket om rusmiddelet i seg selv, i så fall er det jo kraftig diskuterbart. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Jeg er straks 17, drikker ikke. Ikke pga noe hyperkristenhet eller noe, for jeg er slett ikke religiøs, men jeg synes det er tåpelig. Kristendommen sier vel ikke noe om at man ikke kan drikke seg drita? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Jeg er straks 17, drikker ikke. Ikke pga noe hyperkristenhet eller noe, for jeg er slett ikke religiøs, men jeg synes det er tåpelig. Kristendommen sier vel ikke noe om at man ikke kan drikke seg drita? Det gjør den ikke, men noen kristne (særlig fra bibelbeltet på sør- og vestlandet) mener at drikking er synd. Sier du at "men Jesus drakk jo stadig vin" sier de "me veit, men me likar det ikkje". Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Jeg er straks 17, drikker ikke. Ikke pga noe hyperkristenhet eller noe, for jeg er slett ikke religiøs, men jeg synes det er tåpelig. Kristendommen sier vel ikke noe om at man ikke kan drikke seg drita? Det gjør den ikke, men noen kristne (særlig fra bibelbeltet på sør- og vestlandet) mener at drikking er synd. Sier du at "men Jesus drakk jo stadig vin" sier de "me veit, men me likar det ikkje". Jau. Irriterende. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 heheh, har liksom ikke interesse for og drikke.. hehe... d sa jeg og når jeg var 14. Men d startet i d små også ble d bare verre og verre. har vel stort sett vært på fest annenhver helg siden jeg fylte 16. Uff kom til og tenke på pengene som er drukket opp og all gifta som er gått gjennom kroppen men har jo hatt d gøy og blir heller aldri særli dårlig dagen derpå bortsett fra hvis jeg drikker vin Lenke til kommentar
gjermundnes Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 (endret) hehe... d sa jeg og når jeg var 14. Men d startet i d små også ble d bare verre og verre. har vel stort sett vært på fest annenhver helg siden jeg fylte 16. Uff kom til og tenke på pengene som er drukket opp og all gifta som er gått gjennom kroppen men har jo hatt d gøy og blir heller aldri særli dårlig dagen derpå bortsett fra hvis jeg drikker vin ka e det som e så jævla moro me og drikke seg halvful annenhver helg? er 100% sikker på at en har det like moro uten , dessuten får en seg go underholdning ve og observere eventuelle tullinger som fekk i seg for mykje. Kansje en også ender opp me og kapre beste eksemplar frå venus da dei fleste fra mars var i svime. Endret 17. august 2004 av gjermundnes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg