Desdichado Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Gutter blir så billige i fylla. Vi er billige uansett vi, trenger ikke fyll for det... :!: des,OUT! Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Jeg drikker fordi jeg er KULLLL!!!!!!! Drikker du midt i uken også da gutt? Regner med du mener kuuuul? des,OUT! Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Jeg drikker fordi jeg er KULLLL!!!!!!! Drikker du midt i uken også da gutt? Regner med du mener kuuuul? des,OUT! Det er 90% på Ironi. Ja, kuuuuul ja.... Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 For å svare på topic vil jeg bare si, om ikke det har blitt sagt før i posten, at det er helt tragisk å se mindreårige drikke alkohol. De drikker jo ikke for å nyte det men for å bli full, og når man drikker alkohol da er man jo 'kul' ! Og når det gjelder hva jeg syns om de som kjøper alkohol til de så er jo det bare dumt siden det er ulovlig å sjenke mindreårige Merk: ULOVLIG ! Så ikke gjør det mer for jeg vil betale alfor mye for å slippe å se fulle fjortiser ! Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Dessuten hvor ofte er det 14-15-16 åringer får kjøpt øl i butikken? Med tanke på at de fleste som jobber i disse butikkene også drakk som ung? Ganske ofte. Jeg har aldri møtt en fjortiss som har sagt: faen, greide ikke skaffe noe drikke til ikveld! Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Hvorfor det? Fordi de først sier at de drikker selv, for så å si at det er teit at mindreårige drikker.. dobbeltmoral osv.. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 15-16 og opp syns jeg er akseptabelt. Lenke til kommentar
kake_fredrik Skrevet 12. august 2004 Forfatter Del Skrevet 12. august 2004 At drittunger kjøper ulovlig er et stort problem for butikkene. Kriminaliser kjøperen - ikke selgeren. Drittunger er somregel under den kriminelle lavalder uansett, så det er marginalt poeng å krimnalisere handelen. Dessuten hvor ofte er det 14-15-16 åringer får kjøpt øl i butikken? jeg får kjøpt på bestemte steder men det er sånne som alle vet om uten om snuten... men jeg syntes ikke det er noe gale i og være brisen men og være så sykt full på hjemme-brent det er tragisk. Lenke til kommentar
MountainRivera Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 16 og oppover: helt ok. støttes Lenke til kommentar
rlz Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 16 og oppover: helt ok. støttes I second that. Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Alkoholkonsumering avhenger av modenhet. Du finner 14-åringer som problemfritt kunne ha hatt lov til å kjøpe alkohol, samtidig som man finner folk som ikke burde ha hatt lov til å drikke i det hele tatt. Lenke til kommentar
[Protus] Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Synes det er greit jeg at ungdommer drikker, for det meste, ihvert fall fra 16 år og oppover, og i noen tilfeller litt lenger ned også.Innleget ovenfor av sumptrollet synes jeg var veldig fornuftig. Noen midreårige behersker dette med alkohol fint, men vi har også personer som er ille nok i edru tilstand. Når det gjelder dette med aldersgrenser så bør absolutt aldersgrensen på brennevin være satt ned til 18, da en 18 åring tross alt er myndig og bør få drikke dette dersom han vil. Hvorfor ikke, når han har lov til så og si alt annet. Når det gjelder dette med 16 år på øl, som i hvert fall FRP Ung står for, så synes jeg at vi i hvert fall kan ha prøveordning, og hvis det er vellykket, vedta dette. Men, ja så var det det store men, som vanlig blir vi styrt av politikere som ikke har vilje til handling, skjer vell ikke noe særlig på dette området . Næi, det er bare å krysse fingrene for at vi får regjeringsskifte neste år, hvis ikke, så er nok å rømme landet eneste mulighet, dersom du vil komme deg helt unna KRFs håpløse politikk. Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 er ikke kult! men når det er 2uker til du fyller 15 så er det ikke så gale i det! men det jeg sytes er tragisk er når 10-12åringer er wasted på byen! edit 15år! At 15 åringer skal være wasted er vel ganske tragisk det også. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 blir litt dobbeltmoral hvis jeg sier at 15 åringer ikke skal drikke, er ikke så mange som ikke drakk før dem fylte 18... Min karriere som fyllasvin begynte på 10/GK, og har ikke akkurat dabbet av etter fylte 18. Man lærer ikke og nyte alkohol av og ikke drikke alkohol som mange foreldre tror. Lenke til kommentar
toss Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 alle som drikker og ikke klarer å kontrollere seg selv etterpå er tragiske uansett alder.. og til alle som mener at aldersgrensen burde senkes; tenk dere om! grunnen til at aldersgrensen er der er at uten den ville enda fler som ikke holder styringen over drikkingen eller seg selv drikke enda mer, og politiet kunne ikke ha fjernet dem så lett fra offentlige steder osv.. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Å drikke seg sanseløs er tåpelig uansett alder synes jeg, men å ta noen øl og bli litt brisen skader aldri. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Jaja, få ned prisene på øl og vin i allefall, fjern HB'en fra de fattige barna. Å sette ned prisene på trygg polsprit hadde også vært et bra tiltak. Ungene VIL drikke og da er det bra at de drikker noe som ikke tar livet av de. Lenke til kommentar
[Protus] Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 alle som drikker og ikke klarer å kontrollere seg selv etterpå er tragiske uansett alder.. og til alle som mener at aldersgrensen burde senkes; tenk dere om! grunnen til at aldersgrensen er der er at uten den ville enda fler som ikke holder styringen over drikkingen eller seg selv drikke enda mer, og politiet kunne ikke ha fjernet dem så lett fra offentlige steder osv.. Så du mener altså at en 18 åring ikke skal kunne gå på polet å handle sprit også? Hva hvis jeg har fyllt 18 år og ikke liker øl, hvorfor skal jeg da ikke kunne kjøpe sprit når jeg har lov til å kjøre bil, drikke alt annet, og ellers det aller meste, og er voksen? Skal det at noen ikke greier å kontrollere sitt inntak gå ut over de som klarer det, og greier å hygge seg med flaska. Lenke til kommentar
toss Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 ' date='14/08/2004 : 17:10'] alle som drikker og ikke klarer å kontrollere seg selv etterpå er tragiske uansett alder.. og til alle som mener at aldersgrensen burde senkes; tenk dere om! grunnen til at aldersgrensen er der er at uten den ville enda fler som ikke holder styringen over drikkingen eller seg selv drikke enda mer, og politiet kunne ikke ha fjernet dem så lett fra offentlige steder osv.. Så du mener altså at en 18 åring ikke skal kunne gå på polet å handle sprit også? Hva hvis jeg har fyllt 18 år og ikke liker øl, hvorfor skal jeg da ikke kunne kjøpe sprit når jeg har lov til å kjøre bil, drikke alt annet, og ellers det aller meste, og er voksen? Skal det at noen ikke greier å kontrollere sitt inntak gå ut over de som klarer det, og greier å hygge seg med flaska. tenkte egentlig på å senke aldersgrensen til 16 eller 15.. Lenke til kommentar
[Protus] Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Ja, da så. Blir noe verre det, men jeg er for en prøveordning. Si meg, er det noen her som vet helt sikkert om danskene nå har 16 år på øl, heller fortsatt 15? Ville være intresant om noen greide å skaffe en oversikt over aldersgrenser på alkohol i diverse land, har så langt ikke funnet noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg