Gjest Slettet-NN7wWQ Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Håper dette er postet i rett katagori. Har nettopp prøvd å koble sammen den nye oppgraderingen min. Har MSI K8N Platinum HK, Zalman CNPS7000B-CU (like stor som 7000A) til CPU og Zalman ZM80C-HP til skjermkortet. Jeg hadde lest at 7000B kjøleren passet til HK og at ZM80C-HP passet til skjermkortet. Problemet kom da jeg skulle fest skjermkortet, jeg hadde allerede festet CPU kjøleren. Jeg fikk ikke plass til skjermkortet (med den nye kjøleren på). CPU kjøleren var i veien. Jeg har også byttet ut (HK)chipset kjøleribben med en jeg hadde liggende, den nye er høyere enn den som følger med. Tror ikke at det blir noe problem, men jeg får ikke testet det siden CPU kjøleren står i veien. Hva bør jeg gjøre? Kan jeg returnere noen av delene? Den plasten de tingene kommer i blir jo ødlagt når man åpner den og har smørt kjøepasta på delene, har dette noe å si? Kan vel vaske vekk pastaen? Hvilken kjøler bør jeg beholde? Har tenkt å overklokke, og vil ha en stille pc. Kan legge ut bilde når jeg kommer hjem. Takker for svar/hjelp (steike, forbanna irriterende..) Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Ettersom du faktisk har svært gode kjølere, tror jeg faktisk at jeg ville gått løs på cpu-kjøleren med dremel for å få plass til skjermkortet. Kan umulig være mange millimeterene du mangler (har selv K8N Neo Pt., og A-utgaven av kjøleren. Rimelig grei plass under.) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NN7wWQ Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Nja, må vel nesten få vekk 1cm kanskje, men det er allikevel en mulighet =) Hvis jeg kunne returnert ZM80C kjøleren, kunne jeg byttet den ut med en VGA Silencer, den bygger bare ut på "fremsiden" av skjermkortet, der er det jo god plass. Fikk litt lyst til å sage av 7000 kjøleren jeg, vil det være lett? Og vil den miste mye av kjøleegenskapene? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Hos meg ville ihvertfall cpu kjøleren være pri 1 (være som den er). For å gjøre noe annet med GFX kortet . En vga silencer koster kun 165,- på netshop så det er ikke all verden. Ville heller gjørt det enn å ødelegge 7000kjøleren. .... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NN7wWQ Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Må vel gjøre noe sånt, litt surt allikevel. Ingen som har vært borti det samme? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå