Gå til innhold

Skjerm og himmelretning...? :-S

Pandemonia

Anbefalte innlegg

Sikkert noen skjermprodusenter som har lest litt for mye feng shui (tror det er rett stava).

Edit sto i min manual til samsung 957Mb også + The colours,bend and tilt of the screen maychange accourding to the installation direction

Så det vil si at setter jeg skjermen mot øst så kan jef få større tilt vinkel på skjermen og får bøyd den mer mot himmels eller skrudd den mer til siden enn om man setter den i andre retninger?

min skjerm står mot sør kanskje jeg må flytte den.

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På noen TV-apparater er det visstnok en egen innstilling av skjermbildet for å kompensere for jordmagnetisk felt, uten at jeg har testet dette selv..

For den saks skyld har jeg aldri sett forskjell på hverken tv'er eller pc-skjermer uansett hvilken himmelretning de har vært vendt mot.

:p

Lenke til kommentar

Monitors are aligned in whatever field the manufacturer (or large OEM

customer) SPECIFIES.  This USUALLY involves an east or west alignment, as this

results in no field component in the CRT's Z-axis (the axis "down the throat"

of the CRT, perpendicular to the center of the screen).

However, this doesn't necessarily mean that optimum performance at YOUR

location will be obtained with the unit facing east or west, as local fields

can vary considerably from the specified nominal field.  The field identified

in the specs is just that - it is part of the conditions under which those

specifications are to be checked.

Hahaha, helt utrolig... Jeg har aldri oppdaget noen magnetiske forstyrrelser selv da men...

Lenke til kommentar

"The earth's magnetic field may interfere with the magnetic field generated by the monitor causing a slight rotation of the image. The higher the performance of a monitor, the more susceptible the monitor will be to such interference. To get the best alignment, orient the monitor so that the face of the screen faces east, and choose the rotate control from the OSD menu."

http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=746

Lenke til kommentar
Skjermer blir påvirket av jordens magnetisme, men om det har noen betydning å sette den mot øst tviler jeg sterkt på. Men vet at skjermer kan klare høyere oppdateringsfrekvenser lenger nord (f.eks her i norge) enn ved ekvator.

Hmm, kjøper meg snøscooter å kjører til sameland for å spille doom3 jeg da :p

Kansje jeg blit kvitt varmeproblemet på skjermkorttet mitt også ;)

Lenke til kommentar

-jeg for min del er nå ekstra glad for at jeg ikke har anlegg for tvangstanker, jeg syns jeg ser de mer nevrotiske av kollegaene gå rundt i kontorlandskapet med kritiskblikk, kompass og vinkelhake.

(mumlemumle)...må stille inn riktig...(mumlemumle)...alle må stå rett...(mumlemumle)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...