B4stian Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 er det angrerett på pc-spill? (ekke sikker om detta er riktigk kategori, flytt den hvis det er feil..) Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Spørs vel hvor du har handlet, men jeg tror det skal være det ja. Hvis du har kvitt og det ikke er åpnet. Skal jo uansett ha rett til å bytte hvis det er en feil, tror det er 14 dagers frist! Lenke til kommentar
runela Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Tror og at det har litt me hvor du handler. Her jeg bor får jeg levert til bake bare for at jeg ikke har nok kraftig maskin eller at jeg ikke syns det er noe bra. Spørs vel hvor du har handlet, men jeg tror det skal være det ja. Hvis du har kvitt og det ikke er åpnet. Skal jo uansett ha rett til å bytte hvis det er en feil, tror det er 14 dagers frist! Men må nok si meg enig me han om det andre og Lenke til kommentar
Flames Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Så lenge det ikke er åpnet og at du har kvittering har du angrerett. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 11. august 2004 Forfatter Del Skrevet 11. august 2004 ok! takk for raske svar! trodde det var 14 dager ja. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Veldig viktig! 14 dagers angrerett gjelder kun nett/post/telefon kjøp, og ikkje over disk. At butikker tillater bytting av spel er noko heilt anna då dette ikkje er lovpålagt å måtte gjere. Når det gjeld programvare så trur eg kjøpsloven blir tokla strengare enn med vanlige ting, dette fordi ved elektronisk/ digital oppbevaring er det mogeleg å kopiere innhaldet for så og returnere det. Noko dom har eg ikkje å vise til, men når ein laster ned forbrukerombud skjerma for huskontrakt står det ganske tydeleg at ein ikkje har angrefrist for dette kjøpet i det ein har lasta ned skjemet. Om dei skjuler seg bak 200 kroners grensa for inntreff angreretten er uvist, men sidan det er moegleg å "handle" skjermaer der for over 200,- så synes eg det er rart viss dei gjorde det. Men slik det står skriven der kjem ein ikkje langt viss ein har opna forpakninga på spelet. Då nettbutikk kan henvise til forbrukerombudets eigne tolkningar av digitalt medium og angrefrist. mvh JanEirik Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Stemmer Et raskt søk på lovdata.no gir dere også alle de viktige opplysningene dere trenger, både når det gjelder angrefrist og garangti. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå