Gå til innhold

Jane's Attack Squadron

Anbefalte innlegg

Finn frem skjerfet og på med flybrillene! Lett på vingene og ta del i en krig som har formet menneskehetens kollektive sinn i over femti år. Fly side ved side sammen med luftens konger for ære og berømmelse. Sett deg inn i en blankpolert Spitfire eller et monster av en B-17 og gjør deg klar til en flytur utenom det vanlige. Jane's Attack Squadron har alt en god flysimulator bør ha.

Les hele anmeldelsen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det ser og høres bra ut. Kanskje jeg burde prøve noen flysimulatorer igjen! Jeg har nesten ikke "flydd" siden jeg spilte B17 Flying Fortress, Gunship 2000, Secret Weapons Of The Luftwaffe, Strike Commander, osv...

Jeg hadde dilla på en del flysims fra tiden min med Amiga (F16 Falcon, F18 Interceptor....mimre mimre :grin: ) og opp til andre PC'en jeg hadde. Men etter det har det vært så som så med flysim's...har kun 1 litt nyere; Jane's USAF. Den er jo ok egentlig...*tenker hardt*hmmm skaffe meg dette spillet?*knaker i tankekverna*...

En av "nedturene" med alle de nevnte sim'ene var jo manualene da...tykke nok til å skremme fanden på flatmark!

Ehhh...kom på at jeg har jeg har Crimson Skies da...det er et kult spill faktisk! (selv om det ikke er noen simulator akkurat)

Lenke til kommentar

Går ut fra at anmelder ikke har spilt IL-2 Sturmovik.

Hvis du man sammenlikner disse spillene så er Sturmovik en generasjon forran, både i grafikk og realisme. Sturmovik må spilles med et Gf3 skjerkort, da er grafikken sinnsykt bra. Realismen er også fantastisk.

Må innrømme at jeg at jeg bare har testet Jane's A.S. i 5 min, men etter å ha spilt Sturmovik føltes det som å ta 2 skritt tilbake!

Lenke til kommentar

Fra Gamers.nos anmeldelse av spillet:

"...Idet man kommer til byene slipper de andre flyene ut flaks som skal hindre varmesøkende raketter..." ?

Var tyskerne forut for sin tid??

Trodde også at flak er betegnelsen på luftvernkanoner.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-30 09:00, FamP skrev:

"...Idet man kommer til byene slipper de andre flyene ut flaks som skal hindre
varmesøkende
raketter..." ?

Var tyskerne forut for sin tid??

Trodde også at flak er betegnelsen på luftvernkanoner.

Jeg er enig med deg, har alltid hørt at "flak" blir betegnet for luftvernild, i filmer og på discovery. Varmesøkende raketter, ja da er ikke spillet realistisk.

Lenke til kommentar

Jeg ragerte også på dette naturligvis. Jeg har tatt grundig feil og det innrømmer jeg. Huff for en feil også da!

FLAKs er våpen ja. Anti-luftvern. Jeg tenkte vel mer på det de kaller Chaffs eller hva det nå heter. Men jeg tror ikke det var det heller. Jeg tror faktisk det jeg så (som jeg trodde var chaffs, men kallte Flaks, hoho), var anti-luftvern skyts som eksploderte i luften. Så det bare engang dessverre så jeg trodde det var det. Men jeg reagerte også på at varmesøkende raketter måtte være for tidlig for denne epoken.

Beklager feilen.

Fooker: Du har helt sikkert rett, men jeg har nok dessverre ikke spillt det. Jeg målte derfor Jane's Attack Squadron ut ifra det jeg følte for det spillet alene, og var ikke "biased" av andre spill.

Erling Ellingsen

Gamer.no

[ Denne Melding var redigert av: Erling E. på 2002-04-30 11:26 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-30 09:00, FamP skrev:

"...Idet man kommer til byene slipper de andre flyene ut flaks som skal hindre
varmesøkende
raketter..." ?

Det er sikkert små aluminiumsstrimler som blir sluppet ut for å jamme luftvernradarene. Det var et lite triks som gjør radarskjermen blir full av prikker og dermed ubrukelig (Fordi hver strimmel oppfattes som ett fly). Det er vel det som kalles Chaff nå til dags og brukes mot radarstyrte missiler, mens Flare er mot IR-styrte missiler.

Når det gjelder flysimulatorer kan IL-2 Sturmovik anbefales, spesielt for online spilling. Offline-delen er svakere spesielt mhp antall oppdrag og briefingen, men det er fortsatt en nytelse å spille.

PS: Måtte bare sjekke og fant http://www.chemringcm.com/air/pw_218.htm

http://www.chemringcm.com/air/cc_26.htm

Det er ikke den ting man ikke kan finne på Internet :wink:

[ Denne Melding var redigert av: McHelten på 2002-04-30 18:05 ]

Lenke til kommentar

Jeg reagerte på en liten detalj.

Lignende spill: Commanche 4 og M$ flightsimulator 2002.

Jeg har bare spilt commanche 4, men jeg har sett på andre som har spilt flightsim2002 og spillene kan absolutt ikke sammenlignes, det er totalt forskjellige genre (arkade vs simulator). Men det kan hende spillet har litt av begge? Jeg er ikke inn i flyspill noe særlig men jeg syns commanche4 ble alt for arkade/action bassert og litt for travelt!

Lenke til kommentar

Det var vel det at man benytter et fartøy som man kommer opp i luften med, som jeg mente var sammenhengen.

Neida, har ikke spillt Commanche men masse Flight Simulator.

Det er lignende spill på den måten at det er en fly/helikopter simulator. Om den er veldig urealistisk og grenser til arkade vet jeg dessverre ingenting om.

Lenke til kommentar

For nye oppdrag i IL2, prøv Starshoys dynamic campaign generator. Det er et lite program som lager campaigns fra 10 til 300 missions. Man kan også unngå primary objectives slik at man slipper å fly oppdragene om og om igjen. Enkelt å bruke er det også! Sjekk ut http://www.il2center.com

Multiplayer har aldri vært helt min greie, så dynamic campaign generator har forbedret singleplayer kraftig.

PS: Er det noen som vet om norske websider for IL2 Sturmovik, gjerne med et livskraftig forum?

Lenke til kommentar

JAJA!

Dette er faktisk en av de dårligste simulatorene jeg har testet. Nesten ingen av instrumentene fungerer og flyene er ikke utstyrt med skikkelige sikter i cockpiten engang (bare i p 51 Mustang flyet). Jeg sier bare en ting, jeg hadde aldri forventet noe så dårlig fra JANES og jeg er veldig skuffet. Ammo tellerne i Fw 190 og Messerschmidt flyene fungerer heller ikke engang. Hva er dette for no tull??

Spill IL-2 Sturmovik heller det er et veldig bra spill med skikkelig realisme, instrumeneter, damage effekt, sporlys, og grafikk!

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...