Gå til innhold

Skal ha ny PC, men AMD 64 eller P4?

Anbefalte innlegg

Skal ha meg PC, men har ennå ikke bestemt meg for hvilke prosessor jeg skal velge.

Valget står mellom en AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz Socket 754 eller

Intel Pentium 4 3.0 GHz Boxed PC800 Socket PGA478.

Noen hovedkort som egner seg bra her?

Har 64 bit prossessor noe å si når Windows og andre programmer kommer i 64 bit utgave? Dette med hovedvekt på programmer til f.eks videoredigering, bildebehandling etc. Litt spilling også!

:!:

Endret av fredrik89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AMD 64-bit eller AMD generelt egner seg best til spilling.

Derimot Intel Pentium prossesorer er greie å ha når det gjelder videoredigering etc.

Men jeg ville valgt AMD siden de liksom er litt 'all around' dvs. er god på hva enn det måtte være og intel er liksom god på bare en plass. ;)

Go 4 AMD sier jeg bare! :yes:

Lenke til kommentar
AMD 64-bit eller AMD generelt egner seg best til spilling.

Derimot Intel Pentium prossesorer er greie å ha når det gjelder videoredigering etc.

Men jeg ville valgt AMD siden de liksom er litt 'all around' dvs. er god på hva enn det måtte være og intel er liksom god på bare en plass.  ;)

Go 4 AMD sier jeg bare! :yes:

LOL

Du skryter vel på deg unødvendig mye nå da, at Intel bare er god på en ting er jo bare tullball...

Intel er jo like godt egnet som AMD til en allround pc spør du meg, jeg har i allefall meget gode erfaringer med Intel.

Endret av tintin77
Lenke til kommentar

Ville nok godt for intel om du driver mye med videoredigering.. Har alltid vært amd fan, men da vi skulle ha pc til kontoret og det ikke var jeg som betalte gikk jeg for en intel cpu og jeg er seeriøst skuffet over den. Spesielt når jeg tenker på hvor mye dyrere den var!

Lenke til kommentar

Jeg ville gått for 64Bit. De fleste tester viser at de har jamtover bedre resultat enn P4. (med mindre du skal bruke 3-5000kr på cpu...) Jeg har alltid vert P4 Fan, men der er strengt tatt ikke stor forskell til "Daglig bruk".

Når jeg sier jeg ville hat AMD 64Bit er det for å teste noe nytt. Men det er vel lite vits hvis du ikke har programvare som er laget for 64Bit.

:hmm:

Lenke til kommentar

Jeg mener personlig at du burde gå for den nye socket'n LGA 775 , der får du alt av det nyeste på markede +++ mye mer, vist du kjøper chipsetet i 925x så passer enn intel64 bits snart også.

Med andre ord veldig fremtidsrettet.

Endret av Perrrry
Lenke til kommentar
Jeg mener personlig at du burde gå for den nye socket'n LGA 775 , der får du alt av det nyeste på markede +++ mye mer, vist du kjøper chipsetet i 925x så passer enn intel64 bits snart også.

Hvis du har lyst på 1-4 pci porter .MAX :whistle:

Lenke til kommentar
Kjøp Intel; den banker AMD i videoredigering.

Men kjøp AMD om du planlegger å ha maskinen lenge.

Mener du det at Intel streiker etter noen år da? Har hatt både amd og intel, aldri hatt problemmer med Intel ihvertfall. For så måte ikke amd heller.

EDIT: Leif

Endret av Perrrry
Lenke til kommentar

Fordelen er at den kan benyttes som varmeovn også! Hva med en CPU-kjøler koblet til en stekepanne?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...