Gå til innhold

LCD og Nvida på snedige oppløsninger....

Anbefalte innlegg

Sliter med ett lite problem her...

Kjører nvida FX5900Ultra og bruker samsung LCD 172T. For en del driverpakker siden kunne jeg kjøre Battlefield 1942 / Alien vs Predator 2 / litt halvgamlespill i 1152 og 1280x960 oppløsninger. Nettopp for at spillene ikke støttet akuratt LCD'ns fortreffelige 1280x1024. (riktinok støttet de 1600x1200 men det gjør ikke LCD'n) Dette funka fint.

Men med hvertfall de 2 siste driverene fra Nvida, så er alle disse oppløsningene tatt bort. Og spillene vil kun fungere i 800x600, 1024x768 eller 1280x1204. Så nå er det ikke lenger noe mellomting mellom 1280x1024 og 1024x768 oppløsningen.

I windowsXP har den fine linja over oppløsninger blitt redusert fra masse forskjellige oppløsinger, til kun 3 forskjellige.

Jeg vil fortsatt kjøre noe "unsupported" (ja veit at teksten blir knudrette og nesten ulesbar ved mindre oppløsninger enn 1280x1024) oppløsninger.

Er det noen som vet hvordan jeg kan få til det? (Er nesten som den tiden i gamledager at en CRT "plug'nplay" hadde masse oppløsninger, mens da den ble detektert med riktig driver forsvant halvparten... hehe...)

Har som sagt kjørt det med gamle drivere på ett G4 TI4600 kort. Men nå med FXkort og de driverene som fulgte med der og nyere går det ikke..... :roll:

Endret av Roger-Ramjet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...