Gå til innhold

problemer ved overklokking av xp2500+


Anbefalte innlegg

Dette er første gangen jeg forsøker å overklokke min maskin.

Det er en xp2500+ barton prosessor på et abit nf7-s v1.2 hovedkort med den nyeste Award biosen.

 

Problemet er. I bios kan jeg velge mellom xp2500+, xp3200+ og user defined. Hvis jeg velger en av de forhåndsinnstilte valgene starter maskinen (men henge fort med xp3200+). Men velger jeg user defined starter den uansett på 11x 100MHz.

Noen som har opplevd dette selv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må bare prøve deg fram med litt og litt mer FSB, og eventuelt øke litt på volten av og til. skjønnet ikke hvorfor du ikke får det til å klokke på user defined. har samme CPU som deg, og den kjører helt fint både på 3200+ instillingen, og på user defined på opp til 214 FSB stabilt, uten økning i volten. Men det er vel bare flaks antar jeg.

 

Men som sagt, klokk litt og litt opp, samtisig som du prøver å øke vcore også.

(Og i tilfelle du har glemt å save bios-instillingene, så husk det ;) )

Lenke til kommentar

Hmm, mulig jeg fant problemet... Det fungerte ikke når jeg brukte resett knappen etter endring, kun hvis jeg skrudde av med power knappen og så på igjen. Mulig dette er selvklart, men jeg visste det hvertfall ikke :)

 

Så da er det bare å finne ut hvordan cpu vifte jeg skal kjøpe og begynne å klokke. Tar gjerne imot råd på vifte også.

 

Tenker i utgangspunktet på en volcano 12, da jeg har hørt denne gir god kjøling i forhold til støy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...