Gå til innhold

Skal Kjøpe Nytt OS, noen anbefalinger.


Malkier

Anbefalte innlegg

Quote:


On 2002-04-30 15:44, xstian skrev:

2000 er ubrukelig i musikk/lydredigeringsøyemed. Tror jeg fikk ca. 1/3 av programmene til å oppføre seg normalt, så jeg ga opp. XP derimot... *yum*.

Slår man i tillegg av jordbærtyggislooken i xp, er det yderst få praktiske forskjeller så vidt jeg kan se eller har opplevd.


Btw, jeg har også installert xp på en 166mhz pentium etellerannet med 96 megabait minne, og det funker som bare juling.


.xstian


ja, Har hatt samme problem med win2k,Men ikke på win xp,som eg sa tiligere win xp er bedre på multimedia.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


les denne er hentet fra dinside.no (Dersom du bruker Windows 2000 i dag, vil forskjellene være langt mindre, men du vil få et operativsystem som er mer kompatibelt med spill og multimedia enn hva du er vant til, og sannsynligvis vil du oppleve raskere oppstart og avslutning av PC-en.)


 

winxp & multimedia = myte

 

win2k har nøyktig samme kompatibilitet når den har fått service packs og alle win-updates. ytelsen henviste jeg til tidligere, og den er et lite hakk bedre i win2k. det går også mye på smak og behag, men jeg lar ikke uvitende ignorante innlegg få gå ukommentert. dinside har kun gjengitt winxp reklamebrosjyren fra ms, og i den grad winxp støtter mer multimedia så kan det kun være at de henviser til media player 8 (enda større og styggere og bloated enn 6.4/7.1 som du får til win2k fra windows update.)

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-30 17:21, Malkier skrev:

Mye varierte svar her. like varierende som i tidligere poster (brukte search) så jeg er fortsatt like usikker:-(


 

Viss du gidder å sette penger idet ,.. kan du kjøpe alle tre ? - så kan du selv bestemme deg etter prøveperioden,...

 

- Men dette er vel heller utelukket,..

 

Finnes det ikke steder hvor man kan prøve maskinene ut helt skikkelig,.. ? - Untatt Elkjøp og Siba da hvor det alltid er skjermbeskyttere med passord,...

Lenke til kommentar

Jeg synes konklusjonen er ganske grei:

1. Hold deg unna Me.

 

2. W2K: De fleste synes dette er det mest stabile OSet akkurat nå, selv er jeg ikke enig i dette. Men det har vært lenge på markedet og er modent. Kan du få tak i dette uten å betale skjorta av deg, så kjøp det. Dvs en brukt lisens eller noe, siden vi ikke oppfordrer til piratkopiering her.

 

3. XP: Det nyeste OSet, servicepack 1 kommer snart. Da kommer dette definitivt til å bli mer stabilt og attraktivt. Skal du kjøpe nytt for egne penger er det vel ingen tvil om at dette er beste valg, særlig med tanke på at dette er et OS MS kommer til å satse spesielt hardt på fremover. XP er fremtiden, men kanskje litt umodent for massene enda.

 

Skal du kjøpe XP Home edition eller Professional? Ta en titt på microsoft.com sine hjemmesider og sammenlign funksjoner. Finner du ut at Home edition har alt du trenger, så kjøper du det. Finner du ut at Pro har noen funksjoner du ikke kan leve uten, så kjøper du det :smile: Home edition er som regel greit nok for hjemmebrukere.

 

[ Denne Melding var redigert av: kindings på 2002-05-01 21:07 ]

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Quote:


Den 2002-05-01 21:06, kindings skrev:

3. XP: Det nyeste OSet, servicepack 1 kommer snart. Da kommer dette definitivt til å bli mer stabilt og attraktivt. Skal du kjøpe nytt for egne penger er det vel ingen tvil om at dette er beste valg, særlig med tanke på at dette er et OS MS kommer til å satse spesielt hardt på fremover. XP er fremtiden, men kanskje litt umodent for massene enda.


Skal du kjøpe XP Home edition eller Professional? Ta en titt på microsoft.com sine hjemmesider og sammenlign funksjoner. Finner du ut at Home edition har alt du trenger, så kjøper du det. Finner du ut at Pro har noen funksjoner du ikke kan leve uten, så kjøper du det :smile: Home edition er som regel greit nok for hjemmebrukere.


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: kindings på 2002-05-01 21:07 ]</font>


 

Skulle jo **** meg trodd du jobba for MS. Bare bullshit at xp er noe bedre. Stygt som pokker er det også, og det phøker maskin etter maskin. Bruk win2k med servicepacks og SKIKKELIG drivere...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-01 14:21, Prazor skrev:

[ Stygt som pokker er det også, og det phøker maskin etter maskin.


 

Jeg må si at det virker som om du har svært saklige argumenter her.. Phøker??

 

Hvis windows Xp er ustabilt så er det absolutt ikke Microsoft sin feil, det er din feil.. Jeg har kjørt Windows Xp i over et år (whistler-xp) og har fortsatt ikke fått noen blåskjermer, så det at pcene deres blir ustabile kommer av at dere fucker det opp.. slutt å installer alt av jalla stuff og beta drivere så vil Xp være bunnstabilt..

 

Det at det er stygt er fordi man er vant til "kjedelige" windows 2000.. når du blir vant til windows xp så finner du fort ut at det er lagd mye mer praktisk.. Spesielt den nye startmenyen med "siste programmer funksjonen".. og hvis du alikevell ikke liker dette så er det fullt mulig å skru tilbake til "classic" stilen (win2k)

 

Hvis du har tilgang til bredbånd 24/7 så er det enda et argument for Windows Xp siden den henter oppdateringer, laster ned kodeker og sånne ting automatisk.. mulig dette går til Win2k og men da må du vel installere en hel haug med utilities.. En veldig fiffig detalj med Winxp er hvis du laster ned en fil med endingen .mov, og du ikke har noe program til å kjøre denne med så vil Windows Xp fyke ut på internett og fortelle deg vilket program som du må laste ned for å få kjørt denne..

 

Den siste der har jeg fått bruk for mange ganger..

Lenke til kommentar

Har ALDRI hatt et ENESTE problem med Windows XP. Ikke en eneste blåskjerm, ikke noe tull. XP = Win2k + nytt utseende + noen(/en del) praktiske funksjoner + masse kroner tillegg i pris. Allikevel er det verdt det, med tanke på at MS satser mest på XP. Utseendet kan du velge bort så det er et dårlig argument for å ikke velge XP

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-04-30 09:12, [bErZeRk] skrev:

Jeg må si win2000 har gitt meg det jeg forventer av et OS, men det har kun vært slik etter SP2.. Slik som det ser ut nå tror jeg det er lurt og gå for XP pro, selvom det kanskje ikke er så bra nå, vil det kommer service pack'r og vi husker jo hva som skjedde med win2k. Tror det vil være litt dumt og satse på win2000 selvom dette er kjempe bra, må huske at det begynner å bli noen år.


Gå for XP pro du..


 

Temmelig enig med deg faktisk

Lenke til kommentar

Malkier:

 

Felles for endel her er at de kommer med subjektive, ofte useriøse meldinger.

Ignorer disse og konsentrer deg om de som virkelig har noe å si.

 

W2k er helt ok, det, men selv merka jeg endel

forskjeller i ytelse under XP i spill.

Noen var marginale, men dog...

 

Det skal også sies at jeg er godkompis med regedit, noe som hjelper endel på konfigurering av OS'et.

 

Felles for alle som ikke får et OS til å fungere er at de bærer over seg om hvor dårlig det er, mens det i virkeligheten er brukerinkompabilitet.

-Og det gjelder kompisene deres også...

Les manualen, dere :smile:

 

Min anbefaling er XP PRO hvis du ønsker å legge litt penger i det, eller Home Ed. hvis pengene ikke strekker til.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke si noe stygt om Win XP, men når jeg hadde det, ble det innstallert noen stygge agp drivere til hk'et som jeg ikke fikk avinstallert igjen. Dette førte til at maskinen hang seg hver gang jeg prøvde å spille, eller holde på med noe som helst grafiske ting. Nå kjører jeg Win98SE (ja det er gammelt, men har ikke fått en blåskjerm på over 3 måneder så det med at 98 er ustabilt er bare tull. Da er maskina dårlig satt opp isåfall.) Venter på bredbånd for da skal jeg innstallere Win2k igjen. Orker ikke å laste ned drivere og alle oppdateringer med ISDN nemlig. Men for all del, WinXP funker helt greit det. Hvis man hiver ut de jallafargene :smile:

Lenke til kommentar

XP = Mammawindows med mamma-design

 

Har wizards for alt, noe som ødelegger og er plagsomt. Dessuten er classic stylen til winxp ikke helt classic som i win2k.

 

Og stabiliteten i win2k er minst like god... Kjør samme installasjon her nå i flere måneder, uten en feilmelding..

 

Designen deres er stygg, skal banne på at dem har noen mødre i 30-40 åra sittendes som designere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...