Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

treg hastighet, 2mbit

Anbefalte innlegg

Har endelig skaffet meg 2mbit :!: , men teste farten med speedometeret på itavisen, der hadde jeg omtrent 900 kbit/s dette stemmer vel ikke?! når jeg laster ned fra dc har jeg bare normal isdn fart, uansett bruker.. kan det være kabelen fra pc til router?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har endelig skaffet meg 2mbit :!: , men teste farten med speedometeret på itavisen, der hadde jeg omtrent 900 kbit/s dette stemmer vel ikke?! når jeg laster ned fra dc har jeg bare normal isdn fart, uansett bruker.. kan det være kabelen fra pc til router?

900 var nok litt lite, men bruker du upload når du tester linja? husk at gjør du det vil resultatet bli feil da upload påvirker download, steng alle programmer som du uploader med og kjør testen en gang til,

at du ikke får mer fra dc er nesten normalt siden så mange har linje som suger og har mange slotter oppe derfor blir det lite til hver, treffer du den rette så skal du nok se at farten går opp. er også endel som kjører netlimiter noe som i seg selv er pyton .

Lenke til kommentar
PC'en spiller oxo en stor rolle.. Hadde 2mbit på en 1,6ghz intel cpu & 128mb ram.. fikk vel 800kbit men så fikk jeg ny pc (2,8ghz + 512 mb ram) og da fikk jeg faktisk litt mere linje enn lovet :) (ca. 2400kbit)

Det må være noe av det dummeste. Linjen er like rask uavhening av pc. Om det du skriver stemmer så ville 1024 linjen min bli raskere om jeg byttet til en bedre datamaskin? Neppe ;)

Lenke til kommentar

Desse fartstestene måler kor raskt ei maskin mottar datapakkene frå nettet, har du ei maskin full av spyware o.l. ville denne få ein lavare hastigheit på f.eks itavisens test då den bruker for lang til til å starte opp rette mottaks kanaler og når det er tidsmåling så blir det dårligare resultat.

Det at han får bedre resultat enn kva han betaler for er jo berre fordi nettleverandøren kompanserer for overhead + litt til.

mvh

Jan Eirik

Lenke til kommentar

Tja.. sier ikke att den blir raskere enn lovet fart da.. menne.. om du ikke når opp til farten som du skal ha så kan det være fordel å få litt mere ram eller bedre cpu.. + att jeg tweaka noe i windows innstillingene da..

Windows sine standar instillinger er beregnet på modem brukere..

Lenke til kommentar

Itavisen gir som regel ganske nøyaktige målinger, men får du et merkeig lavt resultat så prøv igjen for å se at det ikke bare var en liten internett-hikke ^_^

Når det gjelder DC, så har du åpnet de portene du trenger? Ellers vil du bare kunne oppnå relativt dårlige hastigheter, og ikke connecte til mange i det hele-tatt. Åpne porter må du som regel gjøre for de fleste filedelingsprogram, hvis du er bak NAT slik som mange er.

Får du konsist ikke mer enn 800Kbit/sec så ta kontakt med internett leverandøren din. Da kan du ha sus på linjen som gir for mye packetloss fram til sentralen din.

Når det gjelder det Yois111 sier, så er det bare tull. Du trenger minimalt av maskinkraft for å klare å laste ned i 2Mbit hastighet.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

var dette dagens vits? instillingene for modem? hver har prøvd å lure deg med det da? mye glupe svar her. ja du kan tweake windows men den er ikke men for modem, men de fleste connetioner, netverk osv :thumbup:

Lenke til kommentar
Itavisen gir som regel ganske nøyaktige målinger

Aldri på 10Mbit linjen vi har på jobben. Får nesten aldri mer enn 4,5Mbit/s. Har fått 6Mbit/s en gang..

Quote fra IT-avisen speedometer:

"Testen gir ikke spesielt gode resultater for hastigheter noe særlig over 2-3 Mb/s, ettersom feilmarginene blir større, og justeringer av operativsystem spiller en større rolle."

Det er fordi, som IT-avisen sier, målingene blir mye mer unøyaktige ved høyere hastigheter. De har begrenset kapasitet de også. Dessutne har du tatt hensyn til at du neppe var helt alene på linjne når du testet på jobben? IT-avisens test er ganske så nøyaktig for 2Mbit og under. Når jeg testet jeg nettop linjen min 3 ganger med et par minutters mellomrom hos Itavisen. Jeg har 2Mbit:

2351

2384

2351

Det er snakk om under 1,5% forskjell på de tre målingenes minste og høyeste verdi. jeg vil si at det er meget nøyaktig. Om Itavisens speedometer fungerer på min 2mbit så er det ingen grunn til at den ikke skal være nøyaktig på alle andre 2Mbit linjer i norge. Ihvertfall innenfor rimelighetens grenser.

-Stigma[

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
PC'en spiller oxo en stor rolle.. Hadde 2mbit på en 1,6ghz intel cpu & 128mb ram.. fikk vel 800kbit men så fikk jeg ny pc (2,8ghz + 512 mb ram) og da fikk jeg faktisk litt mere linje enn lovet :) (ca. 2400kbit)

Hei,

Dummeste jeg har hørt lenge :thumbdown:

Min gamle Pentium 233MMX har akkurat samme nedlastninghastighet som min nye PC (se profil).

PS. Hadde 2,3Mbit SDSL i 2 år før jeg nedgraderte.

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar
Tja.. sier ikke att den blir raskere enn lovet fart da.. menne.. om du ikke når opp til farten som du skal ha så kan det være fordel å få litt mere ram eller bedre cpu.. + att jeg tweaka noe i windows innstillingene da..

Slutt å svar når du ikke vet hva du snakker om :nei:

Trådstarter har ikke fortalt os hvilken type bredbånd han har!

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

jeg har noe som heter directconnect.. bor litt på landet for en si.. feilen med treg linje på dc kom nok av lastet ned fra spania :ermm: og de hadde få slots.. :whistle:

Itavisen var det kanksje noe bugg med (eller evn arbeid med linjen jah, teste jo samme dagen jeg fikk det), etter måling i dag så var det vist 1977kbits! :love:

Endret av SpoileD
Lenke til kommentar

hei,

Dette skyldes nok at du bor for langt unna sentralen til ISP'en din. du bør være under 4 km for å få 2 mbit SHDL og 5-6 km med ADSL.

Be Levrandøren din om å måle lijen din. dersom den ligger mellom 700 og 800 ohm er det i grenseland og du vil få mye støy på linjen.

ps, her kan du teste hastigheten bedre ;) høyreklikk på den filen som er 100mb og velg lagre som, skjekk hvor mange kb/s du får i sekundet. 2 mbit er ca. 234 kbs. kanskje mer. 1 mbit er 126 kbs. link: http://nsn.no/test/

.

Mvh

Thomas

Endret av argasteDJ
Lenke til kommentar
900 var nok litt lite, men bruker du upload når du tester linja? husk at gjør du det vil resultatet bli feil da upload påvirker download, steng alle programmer som du uploader med og kjør testen en gang til,

at du ikke får mer fra dc er nesten normalt siden så mange har linje som suger og har mange slotter oppe derfor blir det lite til hver, treffer du den rette så skal du nok se at farten går opp. er også endel som kjører netlimiter noe som i seg selv er pyton .

Spørs hva linje man har. Har du en symetrisk linje (lik hastighet opp og ned) vil uploaden ikke ha noe å si

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...