Nicklas Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Hei ! Har lyst til å skaffe meg et skikkelig anlegg her med noe ordentlig trøkk i, men siden jeg har alle sangene mine på pc'en så lurte jeg på om jeg kunne bruke slike svære høyttalere ? Må man ha en forsterker som man setter alle høyttalerne på da, og så tar man bare en ledning fra lydkortet og ned til forsterkeren ? Blir lyden dårligere fra pc'en ? Takker for alle svar ! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 (endret) Du må ha forsterker ja, med mindre du har tenkt å sitte med høyttalerne tapet fast til hodet. En helt vanlig Hifi-forsterker/receiver funker fett. Edit. Du kopler PC'n til forsterkeren akkurat som du ville koplet en CD-spiller til forsterkeren. Og hvor bra lyden blir er helt avhengig av åssen lydkort du har, men det vil helt sikkert bli MYE bedre enn med vanlige små fisePChøyttalere. Endret 11. august 2004 av sedsberg Lenke til kommentar
diversity Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 du må ha en sånn "headsett plugg" til en "audiokabel (rød hvit)" kabel Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 12. august 2004 Forfatter Del Skrevet 12. august 2004 du må ha en sånn "headsett plugg" til en "audiokabel (rød hvit)" kabel Oki, det har jeg faktiskt ! Men er bare redd for at hvis jeg kjøper slike høyttalere, så blir det ikke noe bra lyd siden jeg ikke har noe spesielt bra lydkort Lenke til kommentar
moray Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Ikke tenk på det i første omgang ,du.. Det er som regel ikke lavnivå som forringer lydkvaliteten mest.. Kjøp gode høyttalere først, og skulle lydkortet ditt vise seg å være et problem går det an å oppgradere senere. Det koster fint lite i forhold til gode høyttalere. Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 12. august 2004 Forfatter Del Skrevet 12. august 2004 Ikke tenk på det i første omgang ,du.. Det er som regel ikke lavnivå som forringer lydkvaliteten mest.. Kjøp gode høyttalere først, og skulle lydkortet ditt vise seg å være et problem går det an å oppgradere senere. Det koster fint lite i forhold til gode høyttalere. Ja det er sant det ! Takker for mange raske svar ! Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Oki, det har jeg faktiskt ! Men er bare redd for at hvis jeg kjøper slike høyttalere, så blir det ikke noe bra lyd siden jeg ikke har noe spesielt bra lydkort Husk også at kvaliteten på lydfilene har mye å si... Det hjelper lite med et supert anlegg og dyrt lydkort hvis MP3'ene (eller hva du har) er dårlige. Uansett vil kombinasjonen forsterker/høyttalere være bedre enn 'alt' av rimelige PC-høyttalere. Lenke til kommentar
ersa Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Jeg har selv koblet til anlegget mitt og det funker bra. Jeg har ikke noe fancy lydkort, skal skaffe da. Jeg anbefaler på det sterkeste å pælme datahøytalerene og ta en tur på HIFI klubben Lenke til kommentar
diversity Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 jeg har lydkortet på mitt abit mobo-.- funker helt ok.. selvfølgelig er cd kvalitet hakket bedre,, men med et normalt par ører går det helt supert med dette oppsettet.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå