AK47 Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Jeg har lagd en oppstartsdiskett, bootet med den og gjort forsøk på å formatere C. Men det eneste den skjønner (som jeg kan) er DIR. Om jeg prøver å gå over fra A:\ til C:\ ved å skrive C: så fungerer ikke det engang. Og FORMAT C: er helt ukjent. Trenger å formatere maskinen, og trenger nå gode råd Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 http://csislabs.palomar.edu/Student/Utilities/boot622.exe Bootdisk for dos 6.22 med utilities. Den skal fungere bra. Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 11. august 2004 Forfatter Del Skrevet 11. august 2004 http://csislabs.palomar.edu/Student/Utilities/boot622.exe Bootdisk for dos 6.22 med utilities. Den skal fungere bra. Takker, skal ta en titt. Glemte for øvrig å skrive at dette gjelder win xp pro. Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 11. august 2004 Forfatter Del Skrevet 11. august 2004 ok, har prøvd nå, men får fortsatt ikke formatert C. Skriver "format c:" og får beskjeden "invalid drive spesification". Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Hvis C: er NTFS så vil ikke en DOS-bootdisk finne den. Da må du kjøre fdisk eller lignende og re-partisjonere. Evt. formatere med en Partition magic-bootdisk. Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 11. august 2004 Forfatter Del Skrevet 11. august 2004 Hvis C: er NTFS så vil ikke en DOS-bootdisk finne den. Da må du kjøre fdisk eller lignende og re-partisjonere. Evt. formatere med en Partition magic-bootdisk. Hva repartisjonerer jeg den til da? Mener å huske at alternativene e mange. Og godtar den å repartisjonere hoveddelen ©? Har Partition magic Lenke til kommentar
arildjr Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 du har bare FAT32 og NTFS i windows Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Hvorfor slite med å gjøre noe enkelt så vanskelig? Det enkle er det beste, og det består i å boote fra XP CD'en som du dkal installere fra. Formatering er et valg underveis. Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 11. august 2004 Forfatter Del Skrevet 11. august 2004 Har brukt Partition magic til å formatere, men nå vil ikke maskinen starte opp med win-cd'en Har til og med prøvd å formatere til FAT32, uten at CD'en vil virke. Har også gått inn på bios og gjort om CD'en til bootprioritert. Trenger fortsatt gode råd. Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 11. august 2004 Forfatter Del Skrevet 11. august 2004 Dette blir for dumt. Formaterer jeg til NTFS vil ikke CD'en med Windows starte, og dritten fryser seg under beskjeden "Verifying DMI pool data". Lenger kommer det ikke. Formaterer jeg FAT32 starter Windows-CD'en - MEN da får jeg under installeringen beskjed om at den ikke kan installeres på FAT32 Er det mulig? Er det noen her med gode råd? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Har du formatert en partisjon større enn 32GB til FAT32 så vil nok ikke XP godta det. Lag C partisjonen mindre enn 32GB så bør det fungere. Men hvis du fjerner alle partisjoner og lar Windows installasjonsprogrammet lage nye så syntes jeg det ville være rart om du får problemer. Da har du i alle fall eliminert muligheten for at du har lagd en partisjon som Windows ikke liker. Lenke til kommentar
Disturbed Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 http://www.23cc.com/free-fdisk/ Du kan prøve Fdisk Lenke til kommentar
hjalmar Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Fjern alle partisjoner med PM. Etterpå oppretter du nye partisjoner. Ikke glem å sette oppstart-partisjonen AKTIV. Tror det er mange som glemmer det. Ellers er kanskjer Fdisk bedre til å slette gamle partisjoner og opprette nye. Den spør nemlig om du vil bruke allplass til hardisken og sette den aktiv ! Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 12. august 2004 Forfatter Del Skrevet 12. august 2004 Fjern alle partisjoner med PM. Etterpå oppretter du nye partisjoner. Ikke glem å sette oppstart-partisjonen AKTIV. Tror det er mange som glemmer det. Ellers er kanskjer Fdisk bedre til å slette gamle partisjoner og opprette nye. Den spør nemlig om du vil bruke allplass til hardisken og sette den aktiv ! Problemet er at jeg har en del hvor alle bildene mine ligger, og vil helst slippe og slette dem. Bruker P Magic rescue-disk. Det irriterer meg at jeg ikke kan se hva som er C osv... Vet noen hvordan jeg kan formatere riktig uten å slette gamle bilder på egen del? Under PM ser jeg nå følgende: type: Unallocated, Size: 20,000, Used MB: 0, Unused MB: 0, Status: None, Pri/Log: Primary type: NTFC, Size: 77,234, Used MB: 66, Unused MB: 77,167, Status: active, Pri/Log: Primary type: Extend, Size: 20,000, Used MB: 20,000, Unused MB: 0, Status: None, Pri/Log: Primary type: NTFC, Size: 20,000, Used MB: .2,990, Unused MB: 17,012, Status: None, Pri/Log: Logical Takker for all hjelp! Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 12. august 2004 Forfatter Del Skrevet 12. august 2004 http://www.23cc.com/free-fdisk/ Du kan prøve Fdisk Har lastet ned, men kan dette legges på en floppy og brukes på en maskin uten operativsystem? Evt. hvordan? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå