espen221 Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 hei! Jeg har kjøpt meg MSI dual dvd-brenner, dr8-a2 heter den. Firmware er oppdatert, så dvd-platene jeg prøver å brenne på skal den kunne ta. Jeg bruker Nero 6.0, OS er XP pro. Problemet er at når jeg prøver å brenne så brenner den kun 1% så står kommer det opp failed. Like etterpå henger pc'en seg i ca 2 sec så funker den i ca 2 sec, å sånn fortsetter det til jeg restarter PC'en. noen som har peiling på hva problemet er? Hilsen Espen Lenke til kommentar
WildOne Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Er du tilkoblet Internett mens du brenner? Jeg hadde det samme problemet når det gjelder at maskinen fryser for så å virke igjen, også med samme tid som din. Jeg var litt lei akkurat da, og formaterte likesågodt maskinen, og siden har den virket helt greit. Mest trolig er det noe som har kommet inn på maskinen din fra Internett, og forårsaker ubehageligheter. Lenke til kommentar
espen221 Skrevet 11. august 2004 Forfatter Del Skrevet 11. august 2004 (endret) jeg har ikke vært koblet til internett mens jeg har prøvd å brenne, men jeg har jo internett på dataen. så godt mulig det er kommet noen ulumskheter på pcen. eneste utvei å formatere? den henger seg aldri slik ellers, kun når jeg prøvde å brnne med den nye brenneren. Gjlr ikke det med den gamle brenneren min. Endret 11. august 2004 av espen221 Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Ting å prøve: -Er DMA påskrudd? Hvis nei -skru det på. -Er brenneprogrammet oppdatert til siste versjon? ( 6.3.1.17 er vel siste Nero versjon) -Har du oppgradert til nyeste firmware versjon? -Har du prøvd plater som SKAL virke? (DVS Verbatim eller tilsvarende). -Har du Nvidia nforce brikkesett på hovedkortet? Hvia ja - avinstaller IDE driveren og bruk bare M$ sin IDE driver. Lenke til kommentar
espen221 Skrevet 13. august 2004 Forfatter Del Skrevet 13. august 2004 Seter ikke XP på dma automatisk? har den nyeste oppgraderinga av nero ja. Jeg er sikker på at brenneplatene skal fungere. Firmware er oppdatert til det nyeste. Men fortsatt oppfører dataen seg likt? Hilsen Espen Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Har du brukt plater som er vanskelige å lese skruer ofte XP DMA av fordi XP tror det vil hjelpe på leseproblemene. Så sjekk det. "vet at platene skal fungere"? Hvordan kan du si det? Har du en kamerat med samme brenner som brenner disse problemfritt? Anbefaler allikevel å prøve f.eks en verbatim plate for å utelukke at det er platene som er problemet Lenke til kommentar
espen221 Skrevet 15. august 2004 Forfatter Del Skrevet 15. august 2004 Hvor får jeg sjekka om dma er skrudd på da? er ikke helt sikker på det jeg. De jeg kjøpte brenneren av testa den for meg, for jeg lurte på om den fungerte som den skulle. å da oppdaterte de til den nyeste firmware og testa å brenne, å da hadde de brukt samme plate som jeg har her hjemme. Å det hadde funka påsto de. Lenke til kommentar
espen221 Skrevet 16. august 2004 Forfatter Del Skrevet 16. august 2004 nå har jeg prøvd med Verbatim, samme skjedde. Jeg tok en test nå å da kom dette opp. "Can only write at 2x instead of 4x, because speed of sourch data is to slow." Åssen får jeg til at ikke sourch data er for lav? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Her er en guide på engelsk som jeg tror du skal klare å følge: http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=101616 At du har for lav data hastighet til brenneren kan tyde på at DMA er av for brenneren og/eller for harddisken(e) dine. Lenke til kommentar
espen221 Skrevet 16. august 2004 Forfatter Del Skrevet 16. august 2004 Det var slik jeg trodde jeg kunne få endret på det med DMA. Men under IDE ATA/ATAPI controllers, der det står intel®++ på guiden din. Der står det jo noe annet på min pc selvfølgelig, men jeg har ikke primery IDE channel og secondary IDE channel under der igjen. er det en innstilling som jeg må endre på for å få det tilbake igjen eller? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Har du nvidia nforce brikkesett? I så fall - avinstaller nvidia sine IDE drivere og bruk de IDE driverene som kommer med XP (microsoft sine). Da vil kanalene komme tilbake, det er også et kjent problem at nvidia sine IDE drivere skaper mye problemer med CD og DVD brenning. Lenke til kommentar
espen221 Skrevet 2. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2004 (endret) har vært i militæret så har ikke fått gjort noe mer før nå. men jeg får brennt, men det er kunn på 16x når jeg prøver å brenne cd. tok speed test å da sto det "Can only write at 16x instead of 40x, because speed of source data is to slow" Så er det en innstilling jeg kan forandre på? har ultra dma på. Hilsen Espen Endret 5. oktober 2004 av espen221 Lenke til kommentar
espen221 Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 ingen som har noen innspill, er skikkelig kjedelig når jeg ikke får brennt dvd plater. Hilsen Espen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå