Rytmeboksen Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Er på nippet til å bestille følgende komponenter. Overklokking er ikke et mål, maskinene skal brukes til spill og bildebehandling. Hovedkort : MSI K8N NEO2 Platinum-54G Mainboard S939 CPU : AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz BOXED Minne : Corsair TWINX1024-3200XLPRO DDR 1024MB Ser dette ut som en grei kombinasjon? Strøm skal muligens hentes av denne. Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 (endret) Heisann. Oppsettet ser veldig bra ut Jeg har samme CPU og RAM (XL med unntak av PRO) som du har. Fungerer glimrende. Eneste forskjellen på PRO og XL er at PRO har kjøleriller og blinkende lysdioder . Når det gjelder PSU så er det sikkert et veldig godt valg du har gjort, men jeg sier likevel fra om at databutikken selger Aspire 520W til 531 kroner. Se omtale av aspire på overklokking.no. 360W kan bli i minste laget om du har planer om flere disker og et rått skjermkort. Sveinl. Endret 11. august 2004 av Sveinl Lenke til kommentar
Rytmeboksen Skrevet 11. august 2004 Forfatter Del Skrevet 11. august 2004 (endret) Hovedgrunn til å spytte en slik sum inn i en strømforsyning er stillheten den gir. Men klart, finnes det andre og kraftigere PSUer som gir tilnærmet stillehet, ja så er jo det en muliget. Er litt i tvil grunnet den lave effekten, men maskinen kommer forhåpentligvis ikke til å ha så mange disker (om mitt lille, lokale nettverk fungerer som planlagt). Hadde tenkt å handle hele sulamitten på komplett.... edit : skrivefeil Endret 11. august 2004 av Rytmeboksen Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 (endret) Den strømforsyninga jeg snakker om har justering på viftene bakpå. Har du vifter i PCen fra før, kan du stille ned viftehastigheten slik at du ikke hører strømforsyninga. Dessuten har den temperatursensor som skrur opp hastigheten automatisk når det blir for varmt. (den 500W med 2 vifter bråker en del, men min som har 3 vifter bråker mindre da viftene går saktere og flytter mer luft). Systemet mitt er omtrent lydløst. Jeg skal sette inn 2 stk. 74GB Raptorer og et 6800 Ultra kort. Da blir mitt gamle chieftec litt i svakeste laget. Men hvis du ikke har planer om å oppgradere noe særlig senere så er jo strømforsyninga du har valgt et kupp, pluss at den er litt stilig og Sveinl. Endret 11. august 2004 av Sveinl Lenke til kommentar
Rytmeboksen Skrevet 11. august 2004 Forfatter Del Skrevet 11. august 2004 Planen er to 36GB raptorer i stripe. Ikke mer enn det. Skal kunne være for system, utvalgte spill og tyngre programvarer. All annen data er tenkt lagret annet sted. Men kanskje man må krype til korset og kjøpe seg en disk å sette inn sammen med de andre. Heller faktisk mot litt denne. Skulle gi meg litt spillerom med tanke på oppgraderinger ved senere anledninger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå