Gå til innhold

Thermaltake vifteløs PSU

Anbefalte innlegg

Leker med tanken om å gå til anskaffelse av en slik en. Har prøvd å lete i diverse forum og på nettet generelt, men har ikke lyktes i å finne noen brukererfaringer av skjønnheten. Er det noen her som har gått til innkjøp en denne vifteløse herligheten eller vet noen som har erfaringer med den?

Ser den har 2 S-ATA stømkabler. Var ikke klar over at disse diskene trengte egne kabler, men det betyr jo jeg kan ha bare to S-ATA disker, eller?

Systemet forøvrig er et MSI K8N NEO2 Platinum-54G S939 hovedkort med AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz BOXED og Corsair TWINX1024-3200XLPRO DDR 1024MB.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og den strømforsyningen vil fungere bra med mitt oppsett? Et noe merkelig spørsmål, men siden det er spesifisert hva den støtter må jeg bare forsikre meg. Alt blir bestillt hos komplett, så fremst ikke jeg ombestemmer meg angående PSUen... Stillhet er en nødvendighet.

edit : skrivefeil og litt til...

Endret av Rytmeboksen
Lenke til kommentar

ET problem med viftebaserte PSU som er stille er at de er fryktelig lettpåvirkelig for indre temp i kassen. Er den høy, så siger den inn i PSU og får viftene til den gå "nuts".

...sliter litt med det samme. Men jeg kjører en MIST 350W m/papst vifte. Totalt lydløs (når cpu/gpu/rom er kalde)...

men eg tipper at får eg blåst cpu-varmen ut av kabinettet uten å legge til en ekstra vifte så er jeg der eg vil være ... men aner ikke helt åssen eg skal få det til.

"Silence is an art"

Lenke til kommentar
ok, men da er du tilbake til utgangspunktet mitt, blir det varmt inni kabinettet, så vil det sørge for at PSU sin vifte må pushe mer luft for å kjøle -> mer bråk

Eg er litt kresen på lyd, du blir det når pc er 1m unna hue når du skal sove om natta hehe. (stud.hybel bla bla bla)

En 120mm vifte bråker ikke npe nevneverdig selm om den går på fullt.

Lenke til kommentar
ok, men da er du tilbake til utgangspunktet mitt, blir det varmt inni kabinettet, så vil det sørge for at PSU sin vifte må pushe mer luft for å kjøle -> mer bråk

Eg er litt kresen på lyd, du blir det når pc er 1m unna hue når du skal sove om natta hehe. (stud.hybel bla bla bla)

En 120mm vifte bråker ikke npe nevneverdig selm om den går på fullt.

fullstendig uenig, men nå er vi nede på personlige preferanser og det blir smak og behag osv osv. Det er godt med lyd i en 120mm, men som sagt så har jeg en kompis med 3 pc'er på rommet sitt, og det høres ut som de kjører 70dB Delta vifte ... men han MÅ ha bråk for å sove...

Så vi er alle forskjellige etter hva vi finner akseptabelt, men lyd er det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...