Rytmeboksen Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Leker med tanken om å gå til anskaffelse av en slik en. Har prøvd å lete i diverse forum og på nettet generelt, men har ikke lyktes i å finne noen brukererfaringer av skjønnheten. Er det noen her som har gått til innkjøp en denne vifteløse herligheten eller vet noen som har erfaringer med den? Ser den har 2 S-ATA stømkabler. Var ikke klar over at disse diskene trengte egne kabler, men det betyr jo jeg kan ha bare to S-ATA disker, eller? Systemet forøvrig er et MSI K8N NEO2 Platinum-54G S939 hovedkort med AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz BOXED og Corsair TWINX1024-3200XLPRO DDR 1024MB. Lenke til kommentar
Føss Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 jeg aner ingen ting men d høres litt tvilende ut... men alikavel litt fint, utenom at den bare er 350W!! Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Ser den har 2 S-ATA stømkabler. Var ikke klar over at disse diskene trengte egne kabler, men det betyr jo jeg kan ha bare to S-ATA disker, eller? det finnes adaptere fra 4 pin til s-ata og.. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 jeg har denne http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=778 den er lydløs.. et mye bedre alternativ.. akkurat det samma som på den vifteløse ang. kontakter. Lenke til kommentar
Rytmeboksen Skrevet 11. august 2004 Forfatter Del Skrevet 11. august 2004 (endret) Og den strømforsyningen vil fungere bra med mitt oppsett? Et noe merkelig spørsmål, men siden det er spesifisert hva den støtter må jeg bare forsikre meg. Alt blir bestillt hos komplett, så fremst ikke jeg ombestemmer meg angående PSUen... Stillhet er en nødvendighet. edit : skrivefeil og litt til... Endret 11. august 2004 av Rytmeboksen Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 ser at oppsettet ditt er bra.. har du planer om vannkjøling?.. den passer ja, men hadde jeg vær deg ville jeg ha tatt 560w istede. http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=782 Lenke til kommentar
Rytmeboksen Skrevet 11. august 2004 Forfatter Del Skrevet 11. august 2004 Hehe, får du kommisjon fra netshop? Som sagt. Stillhet er veldig viktig. Maskinen skal stå på et soverom hvor jeg kommer til å spille sent på natten mens andre prøver å sove.... Må vel gå i tenkeboksen nå. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Hehe, får du kommisjon fra netshop? hehe.. har bare ikike giddi å leite etter den andre steder.. jeg har ikke hørt på 560w men min 480w viste jeg ikke at stod på før jeg så på vifta.. ¨ erfaringen i produktguiden er bra i alle fall http://produkt.hardware.no/vis_produkt.php..._review_id=8585 Lenke til kommentar
CreapingDeath Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 ET problem med viftebaserte PSU som er stille er at de er fryktelig lettpåvirkelig for indre temp i kassen. Er den høy, så siger den inn i PSU og får viftene til den gå "nuts". ...sliter litt med det samme. Men jeg kjører en MIST 350W m/papst vifte. Totalt lydløs (når cpu/gpu/rom er kalde)... men eg tipper at får eg blåst cpu-varmen ut av kabinettet uten å legge til en ekstra vifte så er jeg der eg vil være ... men aner ikke helt åssen eg skal få det til. "Silence is an art" Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Denne kanskje? ET problem med viftebaserte PSU som er stille er at de er fryktelig lettpåvirkelig for indre temp i kassen. Er den høy, så siger den inn i PSU og får viftene til den gå "nuts Er det en 120mm vifte flytter den mye luft uten å bråke. Lenke til kommentar
CreapingDeath Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Genial sak ... synd den er så dyr ... lyst på en sånn 120mm er bra det .. MIST sin bruker en 120mm, men jeg hører forskjell når det blir varmere... Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Fortron\sourse sin 350Wm\blå led kan turtallet på den 120mm vifta reguleres manuelt.(er også tempstyrt) Lenke til kommentar
CreapingDeath Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 mmm er man ute etter stille ting, så ville jeg heller latt psu styre vifta si sjøl, enn å risikere at du setter vifta for lavt. ...men selvfølgeligt, er jo en mulighet det også Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Du kan ikke stille den for lavt, det sørger temperatur-styringen for. Lenke til kommentar
CreapingDeath Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 ok, men da er du tilbake til utgangspunktet mitt, blir det varmt inni kabinettet, så vil det sørge for at PSU sin vifte må pushe mer luft for å kjøle -> mer bråk Eg er litt kresen på lyd, du blir det når pc er 1m unna hue når du skal sove om natta hehe. (stud.hybel bla bla bla) Lenke til kommentar
Audioslave Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Den blir bestilt snart...en vifteløs skjønnhet http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3746 Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 ok, men da er du tilbake til utgangspunktet mitt, blir det varmt inni kabinettet, så vil det sørge for at PSU sin vifte må pushe mer luft for å kjøle -> mer bråk Eg er litt kresen på lyd, du blir det når pc er 1m unna hue når du skal sove om natta hehe. (stud.hybel bla bla bla) En 120mm vifte bråker ikke npe nevneverdig selm om den går på fullt. Lenke til kommentar
CreapingDeath Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 ok, men da er du tilbake til utgangspunktet mitt, blir det varmt inni kabinettet, så vil det sørge for at PSU sin vifte må pushe mer luft for å kjøle -> mer bråk Eg er litt kresen på lyd, du blir det når pc er 1m unna hue når du skal sove om natta hehe. (stud.hybel bla bla bla) En 120mm vifte bråker ikke npe nevneverdig selm om den går på fullt. fullstendig uenig, men nå er vi nede på personlige preferanser og det blir smak og behag osv osv. Det er godt med lyd i en 120mm, men som sagt så har jeg en kompis med 3 pc'er på rommet sitt, og det høres ut som de kjører 70dB Delta vifte ... men han MÅ ha bråk for å sove... Så vi er alle forskjellige etter hva vi finner akseptabelt, men lyd er det... Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Kommer an på viften det. Lenke til kommentar
DeViLoN Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 (endret) *SLETTET AV MEG SELV* Endret 15. august 2004 av DeViLoN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå